• دوشنبه / ۲۶ تیر ۱۳۹۶ / ۱۳:۳۸
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 96042615032
  • منبع : نمایندگی گلستان

با حضور سفیر ارمنستان در ایران؛

نشست معرفی ظرفیت‌های تجارت استان گلستان با کشور ارمنستان برگزار شد

نشست معرفی ظرفیت‌های تجارت استان گلستان با کشور ارمنستان برگزار شد

ایسنا/گلستان نشست معرفی ظرفیت های تجارت استان گلستان با کشور ارمنستان با حضور سفیر ارمنستان در جمهوری اسلامی ایران در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان برگزار شد.

به گزارش ایسنا، این نشست با حضور برخی از شرکت‌های خدمات فنی مهندسی، نمایندگان صنایع گوشت و مرغ، زنجیره تولید مرغ، صنایع تبدیلی، میوه و سبزیجات و خوراک دام و طیور استان گلستان برگزار شد.


سفیر ارمنستان در جمهوری اسلامی ایران در این نشست اظهارکرد: صنایع معدنی و فرآوری مواد غذایی از نمونه صادرات ارمنستان است.

"آرتاشس تومانیان " با اشاره به اینکه مزایای مالیاتی برای برخی سرمایه گذاری‌ها در ارمنستان وجود دارد، گفت: کسب و کارهای کوچک با یک نظام مالیاتی متفاوتی در این کشور فعالیت می کنند.
وی با بیان اینکه سه منطقه آزاد تجاری در ارمنستان وجود دارد که دو منطقه تخصصی و یک منطقه عمومی است، تصریح کرد: این نقاط مربوط به آی تی، ارتباطات، جواهر، ساعت و صنایع معدنی است.
سفیر ارمنستان در جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: سومین منطقه نیز در نزدیکی مرز با ایران در حال تاسیس است.
تومانیان بیان کرد: وضعیت ایران از نظر بهداشت، درمان، نانو تکنولوژی و داروسازی در حد استانداردهای بین المللی است.
وی سرمایه گذاری در بخش دارو سازی را یکی از جهت‌های اصلی سرمایه گذاری در ارمنستان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر با همکاری چند شرکت ایرانی، در ارمنستان به دنبال تولید مشترک هستیم.
سفیر ارمنستان در جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: با وجود اقدامات مهمی که دولت ایران با ایجاد توافق نامه برجام انجام داده است، اما هنوز نظام بانکی ایران حالت عادی به خودش نگرفته است. میبینیم که نظام بانکی و مالی آمریکا همیشه به دنبال ایجاد محدودیت‌هایی برای نظام بانکی ایران است. اگر این محدودیت‌ها کمتر شود ما می‌توانیم ارتباطات بانکی خوبی با یکدیگر داشته باشیم.
تومانیان سفیر ارمنستان در جمهوری اسلامی ایران فردا با استاندار گلستان و معاونین وی دیدار خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha