• سه‌شنبه / ۳ مرداد ۱۳۹۶ / ۰۳:۵۱
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 96050201486
  • خبرنگار : 71544

عبدالحسین مختاباد:

استودیوهای موسیقی ساختمان‌های مسکونی را جهنم کرده بودند

استودیوهای موسیقی ساختمان‌های مسکونی را جهنم کرده بودند

یک عضو شورای شهر تهران معتقد است: بسیاری از استودیوهای ضبط موسیقی که در ساختمان‌های مسکونی فعالیت می‌کردند، فضای ساختمان را برای دیگر ساکنان آن به جنهم تبدیل کرده بودند.

به گزارش ایسنا، شورای شهر تهران چندی پیش مصوبه‌ای را ابلاغ کرده که براساس آن، موسسه‌های فرهنگی - هنری دیگر نمی‌توانند در ملک‌های مسکونی فعالیت داشته باشند. با این حساب، استودیوهای ضبط موسیقی باید به ملک‌های تجاری نقل مکان کنند که این کار برای آن‌ها هزینه زیادی درپی خواهد داشت. برخی فعالان حوزه موسیقی نارضایتی و اعتراض خود را نسبت به این مصوبه اعلام کرده و گفته‌اند که ادامه اجرای این مصوبه به تعطیلی استودیوهای موسیقی منتهی می‌شود.

خبرنگار ایسنا در گفت‌وگویی که با عبدالحسین مختاباد - خواننده و عضو شورای شهر تهران - داشت، دلیل تصویب این موضوع را پرسید و او پاسخ داد: بسیاری از استودیوهای ضبط موسیقی که در ساختمان‌های مسکونی فعالیت داشتند، فضای ساختمان‌ را برای دیگر ساکنان به جهنم تبدیل کرده بودند. چه کسی حاضر است در خانه‌ای سکونت داشته باشد که در آن، تا نیمه‌شب صدای ساز می‌آید؟ موضوع آلودگی صوتی در شورای شهر موضوع مهمی است. 

مختاباد در واکنش به استدلال مخالفان مصوبه مبنی بر این‌که «با ایجاد آکوستیک لازم در استودیو، صدای سازها به بیرون نمی‌رود» گفت: ۹۰ درصد استودیوهایی که در املاک مسکونی فعالیت داشتند، از استانداردهای اولیه خارج بودند. برای ایجاد یک فضای آکوستیک درست، هزینه زیادی باید صرف شود که از عهده آن‌ها برنمی‌آید. کار در استودیوی موسیقی، یک کار ۲۴ ساعته است، ضمن آن‌که رفت‌وآمدهای زیاد و کشیدن سیگار در فضایی کوچک، آزاردهنده است. هیچ کجای دنیا چنین اجازه‌ای به کسی داده نمی‌شود.

او همچنین درباره گلایه هنرمندانی که گفته بودند «مختاباد با وجود این‌که خودش جزو هنرمندان موسیقی است، اما از تصویب این مصوبه دفاع کرده است» اظهار کرد: آیا من به‌عنوان یک موسیقیدان، باید مردم را زجر بدهم؟ ۸۰ درصد این استودیوها مجوز فعالیت از وزارت ارشاد نگرفته‌اند. همچنین استودیودارهای اصلی در این کشور بی‌کارند.

این خواننده و عضو شورای شهر تهران راه حل این مشکل را منوط به انجام یک فعالیت صنفی دانست و گفت: برای حل این مشکل، صنف صدابردارها و استودیودارها از طریق انجمن موسیقی باید با وزارت ارشاد وارد مذاکره شود، به تفاهم برسد و در مکان‌هایی که لازم دارند، با اجاره «فرهنگی» فعالیت کنند. اگر از دست شهرداری هم کاری برآید، کمک خواهد کرد. هیچ چاره دیگری وجود ندارد.

مختاباد همچنین تاکید کرد: این یک اصل است که نمی‌توان در مکان‌های مسکونی، فعالیت تجاری انجام داد. این کار از جهت شهری، قانونی و ارتباطات انسانی و اجتماعی مشکل دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha