• دوشنبه / ۹ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۰:۰۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 96050905276
  • منبع : نمایندگی زنجان

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

بودجه بخش قرآنی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دو برابر شد

بودجه بخش قرآنی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دو برابر شد

ایسنا/زنجان معاون حقوقی و پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دو برابر شدن بودجه بخش قرآنی در این وزارتخانه خبر داد و گفت: با رعایت موازین و حدود شرع الهی در صدد هستیم قرآن پرچم‌دار حوزه هنر شود.

به گزارش ایسنا، «سیدهادی حسینی» شامگاه دیروز در سومین جشن شایستگان استان زنجان، اظهار کرد: فرهنگ تعاریف مختلفی دارد که می‌توان آداب و خرده فرهنگ‌هایی که از نسل قبل به ما رسیده را در واقع فرهنگ نامید که هر نسل در برابر این فرهنگ وظایفی برعهده دارد و باید به اوراق فرهنگی بیفزاید که خوشبختانه در طول سنوات گذشته افراد متعددی در حوزه فرهنگی فعالیت کردند که ما نیز به نوبه خود باید قدردان این فعالیت‌ها بوده و بر فعالیت آن‌ها بیفزاییم.

وی افزود: تجلیل از شایستگان به‌عنوان یک عنصر فرهنگی، ‌کار ارزشمندی محسوب می‌شود. نکته‌ای که باید بدان توجه داشت، نبستن همه فضا و تبدیل آن به عزا و استمرار آن در جامعه است، چون باید اعتدال در کشور برقرار شود.

حسینی یادآور شد: دستگاه‌های فرهنگی رعایت حدود شرعی و الهی را داشته باشند و این موضوعی است که بدان تأکید ویژه‌ای داریم اما در کنار رعایت حدود شرع از ایجاد نشاط و شادی غافل نشوند که انتظار داریم در استان‌ها نیز حدود شرعی و الهی بر اساس موازین الهی از سوی مسئولان رعایت شود و قرآن کریم پرچم‌دار حوزه هنر شود که در همین عرصه شاهد افزایش دو برابری بودجه قرآنی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم.

این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: باید از چالش‌های خودی پرهیز کرد که در این ارتباط مقام معظم رهبری طی چند سال گذشته به موضوع مهم شبیخون فرهنگی تأکید کردند که از همین رو ما باید به سرعت آن چیزی که در فضای دیجیتال رخ می‌دهد، به آن برسیم.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: آگاهی‌بخشی به جوانان و ارتقای سطح آگاهی آنان موضوع مهمی است که باید توجه داشت، چون امروز دوره بستن نیست، اگر مقابل چیزی گرفته شود از طریق فضای مجازی می‌توان بدان دسترسی پیدا کرد در نتیجه باید فضایی فراهم کنیم که جوانان فرهنگ غربی را بشنوند اما از فرهنگ ایرانی ـ اسلامی دور نشوند.

در ادامه این مراسم، معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان اظهار کرد: استان زنجان جایگاه خوبی در عرصه فرهنگی دارد، اما با وجود این امر، باید ضعف‌های فرهنگی نیز شناخته شود، هم‌اکنون 22 دستگاه در امور فرهنگی مشغول فعالیت هستند که می‌کوشیم با استفاده از این ظرفیت‌ها نواقص موجود فرهنگی را برطرف کنیم.

«سیدبیوک موسوی» تصریح کرد: استان زنجان از تولیدکنندگان هنری بسیاری برخوردار است که این افراد در حوزه‌های مختلف هنری و ادبی مشغول فعالیت هستند و در این راستا دستگاه‌های مختلف تلاش در گسترش و توسعه این حوزه داشتند اما فعالیت‌ها در این بخش کافی نیست که امروز خوشبختانه بسیاری از دستگاه‌ها همت کرده و با به وجود آوردن این فضا زمینه تقدیر از شایستگان را فراهم کرده‌اند.

وی یادآور شد: بسیاری از افراد فعال هنری و فرهنگی شاید چندان چشم‌داشتی به تقدیر نداشته باشند، اما تقدیر از آن‌ها کار بزرگی محسوب می‌شود، چون با وجود تولیدات خوب از سوی این افراد، اما زیاد مورد حمایت قرار نگرفته‌اند و این در حالی ‌است که اگر میزان مشارکت افراد فعال در حوزه هنر و فرهنگ را در استان افزایش دهیم شاهد تولید آثار فاخر بیشتری خواهیم بود.

در ادامه مراسم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان اظهار کرد: امسال شاهد برگزاری سومین سال جشن شایستگان استان زنجان هستیم که این مراسم با هدف تقدیر از افراد تأثیرگزار در حوزه فرهنگ و هنر برگزار می‌شود که یا نقش ارزشمندی در این دو بخش ایفا کرده‌اند و یا حائز مقام‌های مختلف شده‌اند.

«ناصر مقدم» تصریح کرد: ادای دین به اساتید فرهنگ و هنر کار بسیار گرانقدر است که امیدواریم این مراسم قدری بتواند این کار ارزشمندشان را جبران کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha