• چهارشنبه / ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۲:۳۳
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 96051811149
  • خبرنگار : 71021

درخواست کارگزار جمهوری آذربایجان از ایران؛ دلال پزشکی حذف شود

درخواست کارگزار جمهوری آذربایجان از ایران؛ دلال پزشکی حذف شود

کارگزار کشور جمهوری آذربایجان در حوزه گردشگری پزشکی با اشاره به واسطه‌گری‌ها و دلالی‌هایی که بیماران خارجی را در ایران سرگردان کرده، درخواست کرد؛ پیرو همکاری‌های مشترکی که قرار است بین ایران و آذربایجان در حوزه گردشگری پزشکی صورت گیرد این معضل برطرف شود.

به گزارش ایسنا، ترلان قلی‌اف در همایش ساماندهی و آغاز عملیات اجرایی طرح گردشگری پزشکی با اشاره به معضلاتی که در این حوزه وجود دارد، اظهار کرد: بیشتر کسانی که به ایران سفر می‌کنند دارای مقاصد درمانی مشخصی هستند، اما متأسفانه معضل بزرگی وجود دارد که باید برطرف شود. خیلی‌ها بدون تحقیق به ایران سفر می‌کنند و از سوی واسطه‌ها و دلال‌ها با دزدی‌هایی روبرو می‌شود، افرادی که پول بیماران را می‌گیرند و در نهایت نتیجه‌ی دلخواه حاصل نمی‌شود.

وی افزود: مشکل اساسی این است که این بیماران به توصیه دلال‌ها به پزشکانی مراجعه می‌کنند که تخصص کافی را ندارند، در نتیجه مشکل‌شان برطرف نمی‌شود و با وضعیت حادتر به خانه برمی‌گردند و همین تبلیغ منفی علیه ایران می‌شود. البته کمابیش این مشکل در کشورهای دیگر هم وجود دارد، ولی ما از فرصت حضور در ایران استفاده می‌کنیم و با طرح این معضل‌ها می‌خواهیم که آن‌ها برطرف شود.

او که حرفه‌اش مدیریت تور و فعالیت در زمینه گردشگری پزشکی در کشور جمهوری آذربایجان است، گفت: بین دو کشور همکاری‌های توسعه‌یافته‌ای در امور سیاسی، اقتصادی و گردشگری سلامت وجود دارد. هدف ما از حضور در ایران و شرکت در همایشی که برای طرح ساماندهی گردشگری سلامت راه‌اندازی شده مشارکت و ارائه پیشنهادهایی برای حل مشکلات به روش سودمند است تا تعداد گردشگران به مقاصد پزشکی دو کشور را به حداکثر برسانیم.

قلی‌اف همچنین گفت: براساس مطالعاتی که در هفت سال همکاری با ایران صورت گرفته، به این نتیجه رسیدیم که سطح بهداشت، تجربه و تخصص پزشکان ایرانی بالا است، اما مشکلاتی در کنار این شهرت وجود دارد که کشورهای روسیه، قزاقستان و جمهوری آذربایجان تاکنون با آن درگیر بوده‌اند و ما می‌خواهیم که آن‌ها حل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۰۵-۱۸ ۱۷:۱۴

در فیلم "یک روز بخصوص" فرهاد اصلانی به زیبایی نقش یکی از این دلالان پزشکی را بازی نموده است. خود من چند روز پیش در آرایشگاه یکی از آنها را که در حوزه کردستان عراق فعال بود را ملاقات کردم.