• چهارشنبه / ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۶:۰۶
  • دسته‌بندی: جنوب کرمان
  • کد خبر: 96052515953
  • منبع : نمایندگی کرمان

چرا آسیب‌های اجتماعی در جنوب کرمان معضل شده است؟

چرا آسیب‌های اجتماعی در جنوب کرمان معضل شده است؟

ایسنا/جنوب کرمان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: آسیب‌های اجتماعی و معضلات آن یکی از چالش های اساسی در جنوب کرمان است که سایر برنامه‌ها را تحت الشعاع خود قرار داده و متاسفانه برخی به این آسیب‌ها که گریبانگیر مردم شده دامن می زنند.

حسین اسحاقی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این که فرهنگ مجموعه‌ای از آداب، رسوم، سنت ها و تفکرات دینی است، اضافه کرد: فرهنگ بر تمام ابعاد زندگی انسان تاثیرگذار است و تصمیم گیری در ایجاد و اجرای برنامه های فرهنگی باید به گونه ای باشد که از آسیب های اجتماعی حاصل از فرهنگ‌های غلط جلوگیری کند. آسیب‌های اجتماعی از جمله بی‌صبری و خشونت‌های حاصله از آن موضوعی نیست که بتوان آن را در اسرع وقت سامان بخشید بلکه باید با تعریف کلیت فرهنگی جامع در راستای اصلاح و بهبود فعالیتهای فرهنگی گام برداشت.

وی افزود: توجه به مولفه های فرهنگی، تداوم فعالیت های فرهنگی و تعریف کاملی از نیازهای فرهنگی در منطقه ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد. موازی کاری، کمبود اعتبارات و کمبود امکانات فرهنگی و در نتیجه دامن زدن به خرده فرهنگ های خود ساخته موجب شده تا امروز این وضعیت پیش آید.

اسحاقی  گفت: همه دستگاه های متولی امر باید با انجام وظیفه در راستای ریشه کنی آسیب های اجتماعی تلاش کنند. وضعیت موجود نتیجه موازی کاری وعملکرد ضعیف متولیان امر درگذشته است و نیازهای فرهنگی جامعه در گذشته برطرف نشده است.
وی گفت: سابقه فرهنگی و تمدنی جنوب کرمان و ظرفیت های موجود نیازمند طراحی و تدوین سند فرهنگی است و برنامه های جدی در دستور کار، افقی روشن در راستای جلوگیری از آسیب های اجتماعی منطقه را رقم می زند.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان تصریح کرد: فقر و بیکاری، اهمیت ندادن متولیان امر به توسعه فرهنگ و عدم مقابله با آسیب های اجتماعی موضوعی است که موجب شده تا بر جامعه تاثیر منفی بگذارد. اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در این رابطه تلاش می کند با همکاری نخبگان فرهنگی، هنرمندان و تعامل و ارتباط دو سویه با سران طوایف و بزرگان مناطق مختلف در منطقه اقداماتی را در راستای کاهش اثرات آسیب های اجتماعی انجام دهد.


وی گفت: جذب بودجه، افزایش اعتبارات، رایزنی و ارائه طرح و برنامه در مسیر استراتژی فرهنگی، تدوین و طراحی سند توسعه فرهنگی جنوب کرمان، کیفی سازی برنامه ها، توجه به امور قرانی و فعالیت در حوزه کتاب و کتابخوانی از جمله برنامه های جدی در دست اقدام است که می تواند نوید بخش چشم اندازی روشن در منطقه باشد. همچنین آموزش رشته های هنری و تقویت فرهنگ بومی و اصیل منطقه از برنامه های جدی است که در این رابطه برگزاری دوره های آموزشی متناسب با نیاز در منطقه آغاز شده است.


اسحاقی، توجه و حمایت از تولید آثار فرهنگی و هنری هنرمندان و اهالی فرهنگ جنوب را از اولویت ها اعلام کرد و افزود:در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و با انتخاب شرکت های معین اقتصادی سعی داریم در این رابطه گام برداریم و فعالیت در جلوگیری از کاهش آسیب های اجتماعی هم در برنامه های اقتصاد مقاومتی گنجانده شده است.


وی، فراهم کردن مقدمات ایجاد روحیه نشاط اجتماعی با راه اندازی سینماها در هفت شهرستان جنوبی کرمان و اجرای برنامه های فرهنگی را از دیگر اقدامات در راستای تحقق اهداف مورد نظر اعلام کرد.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان تصریح کرد: سیاستگذاری فرهنگی، برگزاری دوره های اموزشی با حضور اساتید مطرح کشوری، تعامل و تبادل اطلاعات با نخبگان و فعالان فرهنگ و هنر جنوب کرمان و راه اندازی مجتمع‌های دیجیتال در منطقه آغاز شده است.


اسحاقی افزود: راه اندازی بنیاد مهربانی به پیشنهاد دکتر حسین چاری از افتخارات علمی و فرهنگی مطرح جنوب کرمان و کشور و با همکاری دکتر عنایت الله رییسی، دکتر منظری توکلی و دکتر حاتمی از اساتید جامعه شناس و روان شناسان مطرح کشوری جنوب کرمان در دستور کار قرار گرفته و در حال تدوین اساسنامه است و در  این رابطه از اهالی فرهنگ و هنر جنوب کرمان و صاحب نظران خواستار ارائه طرح و برنامه هستیم.


وی در پایان همکاری متولیان فرهنگ و هنر جنوب کرمان را در راستای توسعه فرهنگی منطقه بسیار تاثیرگذار دانست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha