• چهارشنبه / ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۶:۰۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 96052515958
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

فرمانده سابق انتظامی استان اصفهان:

کاهش 90 درصدی وقوع قتل در استان اصفهان

کاهش 90 درصدی وقوع قتل در استان اصفهان

ایسنا/اصفهان فرمانده سابق انتظامی استان اصفهان گفت: از سال 91 تا کنون شمار وقوع قتل‌ها در استان تا 90 درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، عبدالرضا آقاخانی امروز (چهارشنبه) در آیین تکریم و معارفه فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان، با اشاره به سخنی از حضرت امام (ره) در خصوص پست و مقام ادامه داد: زمانی که 5 سال قبل در نیروی انتظامی استان اصفهان به عنوان فرمانده خدمت را آغاز کردم در شهر حماسه و حماسه آفرینی، علم و ادب می‌دانستم مسئولیتی خطیر و مهم و تاثیر گذار و بالاتر از همه سرنوشت ساز خواهم داشت.

فرمانده سابق انتظامی استان اصفهان افزود: در پنج سال گذشته 160 تن انواع ماده مخدر کشف شده که نسبت به پنج سال قبل از آن رشد 42 درصدی داشته است. نرخ رشد جرائم تا سال 91؛ 22 درصد بوده در حالی که در سال 95 به پنج درصد ‌رسیده است و در بحث کشف جرائم پلیس آگاهی اصفهان زبانزد کشور است.

آقاخانی تصریح کرد: شمار کشته شدگان تصادفات جاده‌ای از 705 در سال 91 به 381 کشته در سال 95 رسیده است. در خصوص حوادث ترافیکی درون شهری نیز شمار کشته شدگان از 721 نفر در سال 91 به 600 نفر در سال 95 کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: انهدام 56 باند کالای قاچاق و ارز ، رشد 91 درصدی کشف پرونده‌های قاچاق بالای 100 میلیون تومان و رشد 267 درصدی کشف پرونده‌های بالای 500 میلیون تومان، انهدام 378 تن کالای مکشوفه و انهدام 917 باند سرقت از اتفاقات مهم رخ داده در این مدت بوده است.

فرمانده سابق انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در پنج سال گذشته وقوع سرقت‌ها از 22 درصد به 4 درصد کاهش یافته است، اضافه کرد: در این مدت سرقت‌های سریالی به صفر رسید و قتل‌ها تا 90 درصد کاهش یافت، هم‌چنین کشف علمی جرائم نیز تا 300 درصد افزایش پیدا کرد.

آقاخانی ادامه داد: از سال 91 تا کنون به طور میانگین سالانه به 400 هزار تماس با سامانه 197 و هشت میلیون  124 هزار تماس با پلیس 110 پاسخ داده شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha