• چهارشنبه / ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۶:۵۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 96052516028
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

مجلس مستقلانه وزیران کابینه را بررسی کند

مجلس مستقلانه وزیران کابینه را بررسی کند

ایسنا/اصفهان یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: بدون شک رئیس جمهور در یک شرایط خاصی کابینه را معرفی کرده و بعد از سبک و سنگین کردن‌ها به این نتیجه رسیده که با وجود قول‌هایی که قبلاً داده بود و با وجود اصرار فعالان حقوق زنان مبنی بر استفاده از توانمندی زنان در کابینه، از هیچ وزیر زنی استفاده نکند.

محبوبه غضنفرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص چینش کابینه دوازدهم بدون حضور حتی یک وزیر زن، اظهار کرد: به هر حال سیاست خیلی پشت پرده و بالا و پایین دارد. البته خانم ابتکار و دیگران اشاره کردند که حسن روحانی در چینش کابینه شرایط سختی داشته است.

وی با بیان اینکه در 38 سال اخیر تنها یک وزیر زن داشته‌ایم، افزود: به نظر می رسد شرایطی که خانم‌ها بتوانند در حوزه وزارت نقش‌آفرینی کنند به وجود نیامده و در این سال‌ها محدودیت وجود داشت. البته رییس جمهور در پست‌های معاونت از ملاوردی و ابتکار استفاده کرد. به هر حال ما در جایگاه و شرایط رییس جمهور نیستیم که بگوییم چرا روحانی وزیر زن پیشنهاد نکرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با ابراز این عقیده که ظاهراً رییس جمهور به وزرا تاکیده کرده است که معاونان خود را از میان زنان انتخاب کنند، گفت: این قدم مثبتی است، اما تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است. این یک فرصت خوب است تا بانوان خود را در پست معاون وزیر بازیابی کنند تا سال‌های بعد راه برای وزارت آن‌ها فراهم شود.

غضنفرپور با ابراز این عقیده که شاید رئیس جمهور قصد داشت در انتخاب کابینه قصد داشت علما و برخی از آقایان را راضی کند، گفت: این ملاحظات  سبب شده  تا روحانی این تصمیم را بگیرد. اگر قرار بود روحانی خانمی را برای پست وزارت انتخاب کند از میان اعتدال‌گرایان و اصلاح‌طلبان این انتخاب انجام می‌شد که بدون شک واکنش‌های زیادی را بر می‌انگیخت به همین سبب روحانی خواست بیشتر از این برای دولت مشکل ایجاد نشود.

وی در خصوص ارزیابی کابینه پیشنهادی رییس جمهور به مجلس، اظهار کرد: طبق معمول سبقه و وزن فرهنگی کابینه می توانست بالاتر از این باشد. البته این خصوصیت اختصاص به دوران ریاست جمهوری روحانی ندارد و از اول وزرای آموزش و پرورش به ندرت با حوزه کاری خود آشنا بوده‌اند. مطمئنا رییس جمهور باید نظر مقامات عالی‌رتبه را هم جلب می‌کرده است.

غضنفرپور در همین خصوص افزود: بدنه آموزش و پرورش هیچ رضایتی از گزینه پیشنهادی رییس جمهور برای وزارت آموزش و پرورش ندارد چرا که وزیر پیشنهادی معاون فانی بوده و فانی در گذشته عملکرد خوبی نداشته است به همین دلیل توجیهی ندارد که بطحایی به عنوان وزیر معرفی شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: در اینجا نقش مجلس مهم است. نمایندگان با توجه به نظرات مردم باید به بررسی صلاحیت کابینه بپردازند. حتماً رییس جمهور نظرات مردم برایش مهم بوده است و مجلس هم باید به طور مستقل به وزرای ناکارآمد رأی مثبت ندهد و از وزیر شدن گزینه پیشنهادی آموزش و پرورش جلوگیری کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha