• چهارشنبه / ۸ شهریور ۱۳۹۶ / ۰۹:۴۱
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 96060804607
  • منبع : نمایندگی یزد

استقرار دفتر نمایندگی وزارت خارجه در فرودگاه شهید صدوقی یزد

استقرار دفتر نمایندگی وزارت خارجه در فرودگاه شهید صدوقی یزد

ایسنا/یزد سرپرست نمایندگی وزارت امور خارجه در استان یزد ضمن اعلام خبر استقرار دفتر این نمایندگی در فرودگاه بین‌المللی شهید صدوقی، اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن ایام سوگواری ماه محرم و حرکت عظیم پیاده‌روی اربعین حسینی از هفته اول مهرماه، دفتر صدور روادید اربعین برای زائران استان راه‌اندازی خواهد شد.

«محمدعلی روستایی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این که دامنه فعالیت‌های وزارت امور خارجه بسیار گسترده است، تصریح کرد: کنسولی اتباع کشورها، ‌صدور انواع روادید، رسیدگی به امور دانشجویی مربوط به دانشجویان خارج از کشور، تسهیل روابط خارجه در امور مختلف اعم از اقتصادی، سیاسی، گردشگری، فرهنگی و دینی از جمله این فعالیت‌هاست .

وی در ادامه صدور 200 مورد ویزای درخواستی برای متخصصان خارجی و 50 مورد ویزا جهت وابستگان آنان را از جمله اقدامات سال گذشته این نمایندگی در رابطه با صدور روادید ذکر کرد و ادامه داد: بیش از 100 مورد ویزا نیز ویژه تجار و بازرگانان از سوی این نمایندگی صادر شده است.

وی با تاکید بر این که صدور ویزای دانشجویی در حوزه فعالیت‌های این دفتر نمایندگی نیست، اظهار کرد: البته این نمایندگی در یک‌ سال گذشته 40 مورد از مشکلات دانشجویان یزدی مقیم خارج کشور را مورد رسیدگی قرار داده است.

روستایی در مورد روادید فرودگاهی نیز گفت: به زودی با همکاری فرودگاه بین‌المللی شهید صدوقی یزد، دفتر نمایندگی صدور روادید در این فرودگاه مستقر خواهد شد .

وی استقبال از 16 هیات خارجی و 40 دیپلمات خارجی در یزد، تایید سه هزار و 218 سند خارجی و داخلی، ارائه 902 مورد مشاوره و 37 مورد گزارش استانی را از دیگر اقدامات این دفتر نمایندگی در استان برشمرد.

وی بررسی امور حقوقی و رسیدگی به مشکلات اتباع خارجی و یزدی‌های مقیم خارج کشور به ویژه در امور اجتماعی را از وظایف این دفتر نمایندگی ذکر و در این باره اظهار کرد: در این رابطه مشکلات 157 تبعه خارجی در یزد و 99 شهروند یزدی مقیم خارج از کشور مورد رسیدگی قرار گرفته است.

سرپرست دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان در ادامه از تاسیس دفتر صدور روادید اربعین در هفته اول مهرماه برای زائران استان خبر داد و گفت: این دفتر با همکاری اداره کل حج و زیارت یزد در زمینه صدور روادید، رسیدگی به امور و مشکلات زائران اربعین حسینی به ویژه گم‌شدگان فعالیت خواهد کرد .

وی یادآور شد: خوشبختانه در سال گذشته هفت نفز زائران مفقود شده استان در جریان پیاده‌روی اربعین با پیگیری‌های این دفتر نمایندگی امور خارجه و با همکاری سازمان حج و زیارت، پیدا شدند.

روستایی با اشاره به فعالیت در حال حاضر 20 سرمایه‌گذار خارجی در یزد، عنوان کرد: دفتر نمایندگی وزارت خارجه در استان در حوزه‌های معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان به خارج کشور، جذب سرمایه‌گذار، اعتبارسنجی شرکت‌های متقاضی سرمایه‌گذاری و تسهیل تردد و کسب مجوزهای سرمایه‌گذاری نیز فعالیت دارد.

وی از جمله اقدامات این دفتر نمایندگی را کمک به برگزاری همایش‌هایی اقتصادی و برپایی نمایشگاه‌های بین‌المللی در راستای دستیابی به مقاصد تجاری و اقتصادی استان و دستیابی به بازارهای فروش، بیان کرد.

سرپرست دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان همین رابطه تصریح کرد: همکاری برای ‌برگزاری همایش بین‌المللی مجمع جهانی اسلام، همایش قنات به همت مرکز بین‌المللی قنات و افغانستان‌شناسی به همت اداره کل اتباع استان از دیگر فعالیت‌های این دفتر نمایندگی در سال گذشته بوده است.

وی از تدوین سند توسعه روابط خارجی استان با همکاری استانداری یزد خبر داد و گفت: دانشگاه یزد به عنوان مجری تدوین این سند مشخص شده که امیدواریم تا پایان امسال آماده ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا نیز تشکیل شورای روابط امور خارجه به منظور ترویج و تقویت ارتباطات استان یزد با خارج از کشور به دبیری وزارت امور خارجه و عضویت نمایندگان دستگاه‌های مختلف در دستور کار قرار گرفت.

روستایی در پایان نیز متذکر شد: این دفتر نمایندگی همچنین با تهیه بولتن‌های خبری مربوط به اخبار بین‌الملل، آنها را در اختیار امام جمعه، استانداری و دیگر دستگاه‌ها مرتبط قرار می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha