• چهارشنبه / ۸ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۳:۵۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 96060804977
  • منبع : نمایندگی همدان

معاون استاندار همدان:

فرهنگیان نخستین گروه مورد اعتماد مردم هستند

ایسنا/همدان معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان تصریح کرد: بر اساس پژوهش‌های صورت گرفته در جریان انتخابات سال 96، جامعه فرهنگی نخستین گروه مورد اعتماد و رجوع مردم بودند و روحانیون در رده پنجم قرار داشتند.

به گزارش ایسنا، محمدابراهیم الهی‌تبار صبح امروز در مراسم گرامیداشت شهدای دولت در اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان، افزود: بر خلاف اینکه تمامی مشکلات و تنگناهای موجود در جامعه، فرهنگیان و جامعه ادبی در جریان انتخابات وارد شدند چرا که به درستی احساس می‌کردند این دولت باید تداوم داشته باشد و بازگشت به عقب خطرناک است.

وی با تأکید بر اینکه مردم به سیاست خارجه، سیاست‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دولت یازدهم رأی اعتماد دیگری دادند، افزود: امیدواریم این دولت بتواند همانگونه که صادقانه با مردم صحبت کرد، در عمل نیز موفق باشد.

الهی‌تبار یادآور شد: حضور 42 میلیونی مردم در پای صندوق‌های رأی نشان‌دهنده اعتماد مردم به این نظام و دلبسته بودن به این دولت است.

وی با اشاره به اینکه حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی سرمایه بزرگی برای کشور و نظام رقم زد، عنوان کرد: دو جریان قوی در این انتخابات ورود پیدا کردند اما اعتماد مردم سلب و به سمت دولت دوازدهم گرایش پیدا کرد.

الهی‌تبار تصریح کرد:  در سال 91 تحریم‌ها و سایر عوامل باعث شد تورم به 43 درصد برسد و ریزش اشتغال آغاز شود همچنین اوضاع نابسامان اقتصادی حاکم شد و بسیاری از واحدهای تولیدی رو به تعطیلی رفت.

معاون سیاسی استاندار همدان خاطرنشان کرد: در این بین برجام توانست ایران را از فصل 7 شورای امنیت خارج کرده و اوضاع کشور را به شرایط عادی بازگرداند.

الهی‌تبار با بیان اینکه امروزه آمریکا هر تلاشی برای نقض برجام می‌کند اما جامعه جهانی در این زمینه ترامپ را حمایت نمی‌کنند، یادآور شد: برجام حرکت شایسته‌ای برای نظام و انقلاب بود که اگر اتفاق نمی‌افتاد معلوم نبود سرنوشت کشور چه می‌شد.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان دولت دوازدهم هیچ‌گاه منافع نظام را به منافع سیاسی ترجیح نداده‌اند، افزود: امروزه بسیاری از وزرای دولت دوازدهم از فرماندهان جنگ بوده‌اند.

معاون سیاسی استاندار همدان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در دولت یازدهم همواره نگاه ویژه‌ای به آموزش و پرورش بوده است، عنوان کرد: طی این 4 سال هر ساله اعتبارات این نهاد 20 تا 30 درصد افزایش یافته است.

وی با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش شورای سیاست‌گذاری برای همه نهادها و سازمان‌ها است، یادآور شد: به هر میزانی که در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری کنیم، موفق‌تر خواهیم بود چرا که این نهاد باید کانون توجه به آسیب‌های اجتماعی باشد.

الهی‌تبار با اشاره به اینکه توجه به مسائل اجتماعی از جمله رویکردهای اصلی این دولت بوده است، افزود: بر اساس اظهارات رهبر معظم انقلاب 20 سال دیر به فکر مسائل اجتماعی افتاده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه این دولت توانست مسئولان را به مسائل اجتماعی مختلف که در صدر آنها طلاق، اعتیاد، مفاسد اخلاقی و حاشیه‌نشینی قرار داشت، حساس کند.

وی ادامه داد: در حوزه مسائل اجتماعی تقسیم کار ملی صورت گرفته و در استان نیز این موضوع به صورت جدی دنبال می‌شود.

الهی‌تبار با بیان اینکه رشد طلاق را در استان متوقف کرده‌ایم، افزود: افزایش نرخ ازدواج و کاهش شیوع نرخ اعتیاد نیز از دیگر موفقیت‌های این دولت در حوزه مسائل اجتماعی بوده است.

وی تأکید کرد: آموزش و پرورش نخستین نهاد و بهترین نهادی است که می‌تواند مهارت‌های مختلف را به دانش‌آموزان آموزش داده و در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی گام بردارد.

وی با تأکید بر اینکه هیچ کس در این فضا از آسیب‌ها مصون نیست، ادامه داد: تنها کسی می‌تواند در آسیب‌های اجتماعی غیرقابل نفوذ باشد که مهارت‌ نه گفتن را بیاموزد.

الهی‌تبار در پایان گفت: پروژه مهر سال گذشته موفق بود که امیدواریم که سالجاری نیز آموزش و پرورش در این زمینه موفق عمل کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز تأکید کرد: امروزه مردم از مسئولان انتظار تلاش مضاعف برای حل مسائل و مشکلات کشور را دارند.

مصطفی خزاعی با بیان اینکه عزت، سربلندی و اقتدار امروز ایران اسلامی مدیون نقش‌آفرینی‌های این شهیدان است،  خاطرنشان کرد: هر کس به نظام علاقه‌مند است و خود را پیرو امام و رهبر می‌‍داند باید جهادگونه در راستای حل مسائل و مشکلات مردم تلاش کند.

وی در پایان گفت: کسانی‌که مدعی حامیان دولت هستند باید در مسائل مختلف ورود کرده و تلاش خود را مضاعف کنند چرا که امروزه مردم از مسئولان انتظار پاسخگویی و تلاش دارند.


انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha