• جمعه / ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۷:۵۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 96061005891
  • منبع : نمایندگی زنجان

امام جمعه موقت زنجان:

اتحاد مسلمانان، ضروری‌ترین اصل جامعه امروز است

ایسنا/زنجان امام جمعه موقت زنجان بر اتحاد مسلمانان به‌عنوان ضروری‌ترین اصل جامعه امروز تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام سید یعقوب موسوی در خطبه‌های نماز عید سعید قربان که با حضور باشکوه مردم زنجان در مصلای خاتم‌الانبیای این شهر برگزار شد، با بیان اینکه مقرب‌ترین فرد به درگاه الهی، با تقواترین افراد هستند، اظهار کرد: خدای متعال در عالم خلقت مقام امتحان و ابتلا را برای سنجش ایمان افراد قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه عید قربان روز اثبات عبودیت و بندگی خالص در برابر پروردگار عالمیان است، افزود: در طول سال با رعایت تقوای الهی که انجام واجبات و ترک محرمات است می‌توان به مقام قرب الهی رسید.

امام جمعه موقت زنجان با تاکید بر اینکه حضرت ابراهیم (ع) بنیان‌گذار جامعه توحیدی هستند، گفت: حضرت ابراهیم (ع) به تنهایی در برابر طاغوت جهانی ایستادند و در همه زوایا از سوی خدای متعال امتحان شدند.

وی افزود: یکی از این موارد امتحان قربانی فرزند بود که چند بار در عالم رویا به آن حضرت الهام شد و در نهایت اسماعیل (ع) را آماده کردند تا به قربانگاه ببرند و در راه شیطان بر آن‌ها ظاهر می‌شد و اسماعیل (ع) و ابراهیم (ع) با سنگ سعی در رد شیطان داشتند.

موسوی با اشاره به اینکه رمی جمرات یکی از اعمال حجاج است، گفت: این عمل حضرت ابراهیم (ع) نشان داد من از رفتار و گفتار شیطانی منزجر هستم و در برابر نفس اماره فقط خداجویی و خداطلبی را سرلوحه عمل خود قرار داده‌ام.

امام جمعه موقت زنجان با بیان اینکه در منابع تاریخی آمده است که حضرت اسماعیل (ع) نیز از این آزمایش الهی استقبال کردند تا از صابران درگاه الهی باشند، تصریح کرد: در نهایت خنجر گلوی اسماعیل (ع) را نبرید و جبرئیل بر این بشارت قربانی آورد.

موسوی با اشاره به اینکه ذبح قربانی یکی از اعمال حجاج در سرزمین وحی است، تاکید کرد: بهتر است قربانی در سه جا هزینه شود، بخشی برای مصرف خود، بخشی به عنوان هدیه برای دوستان و آشنایان و بخشی برای فقرا کنار گذاشته شود.

امام جمعه موقت زنجان همچنین بر لزوم اتحاد مسلمانان تاکید و به جنایات آل‌سعود به‌عنوان سرسپردگان آمریکا اشاره و خاطرنشان کرد: شاهد اقدامات غیرانسانی آل‌سعود در سرزمین‌های اسلامی به‌ویژه ظلم و جنایت در حق مردم مظلوم یمن هستیم که به امید و عنایت پروردگار، شاهد نصرت امت مسلمان خواهیم بود.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha