• چهارشنبه / ۱۹ مهر ۱۳۹۶ / ۱۷:۱۰
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 96071910829
  • خبرنگار : 71544

واکنش‌ها به محکومیت سه خواننده ادامه دارد...

واکنش‌ها به محکومیت سه خواننده ادامه دارد...

پس از رضا صادقی، مدیر برنامه‌های سینا سرلک نیز نسبت به خبر منتشر شده درباره صدور حکم محکومیت این خواننده‌ واکنش نشان داد.

بر اساس متنی که به ایسنا رسیده است، مسعود دهقان به‌عنوان تهیه‌کننده و مدیر برنامه سینا سرلک با اشاره به اقامت موقت این خواننده موسیقی ایرانی در خارج از کشور گفت: ما از این طرح شکایت و برگزاری دادگاه بی‌اطلاع بودیم و امروز از طریق رسانه‌ها در جریان حکم صادرشده قرار گرفتیم. این حکم دادگاه غیابی بوده و قابل تجدیدنظرخواهی است و در اسرع وقت از طریق وکیل سینا سرلک به آن اعتراض خواهیم کرد.

دهقان اضافه کرد: سینا سرلک از خوانندگان خوب کشور است و چنین حواشی از اعتبار و ارزش ایشان در بین مخاطبان کم نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، خبری در برخی سایت‌ها ازجمله نوا منتشر شد؛ مبنی بر اینکه «علی لهراسبی، سینا سرلک و رضا صادقی (خواننده) به اتهام مشارکت در سرقت ادبی از سوی شعبه ۱۰۶۰ دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی کارکنان دولت تهران گناهکار شناخته شدند که رای صادره برای این سه خواننده مطرح و مردمی تحمل دو سال حبس تعزیری است».

در ادامه این خبر آمده «علی لهراسبی و رضا صادقی ترانه «سوغاتی» از اردلان سرفراز را خوانده و منتشر کرده بودند؛ قطعه «برخیز» با صدای سینا سرلک که به عنوان یکی از قطعات سریال پربیننده شهرزاد منتشر شده بود نیز در گذشته با صدای ابراهیم حامدی و با نام محتاج منتشر شده بود که سروده اردلان سرفراز است. اردلان سرفراز با وکالت صالح دادگر پیگیری های لازم را انجام داده است. این پرونده در دادگاه فرهنگ و رسانه بررسی و منجر به صدور کیفرخواست شده. سپس به شعبه ۱۰۶۰ دادگاه کارکنان دولت ارجاع و نهایتا رای صادر شده خبر از محکومیت این سه خواننده داشته است.»

رضا صادقی در واکنش به این موضوع و در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه احضاریه دادگاه به دست او نرسیده است، اظهار کرد: «دو سال پیش در کانال تلگرامم صوتی منتشر شد که این قطعه در حد یک گیتار زدن و خواندن چهار بیت از شعر «سوغاتی» آقای سرفراز بود. در این صوت تلگرامی حتی صدای محیط و در و دیوار نیز شنیده می‌شود. یک هفته پیش وکیل من با من تماس گرفت و گفت چنین حکمی را داده‌اند؛ آن هم نه به دلیل این شکایت، بلکه گویا دادگاه اظهار کرده بوده چند بار برای ما احضاریه فرستاده اما من، آقای لهراسبی و آقای سرلک در دادگاه حاضر نشده بودیم. گویا به دلیل اینکه به دادگاه بی‌احترامی شده است این حکم را صادر کرده‌اند.»

علی لهراسبی نیز در  پاسخ به پیگیری‌های خبرنگار ایسنا و در واکنش به حکم صادر شده، گفت: من تازه متوجه این موضوع شده‌ام، بعدا درباره آن صحبت خواهم کرد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۰۷-۱۹ ۱۷:۵۳

با سلام شعر برخیز سینا سرلک اثر استاد هوشنگ ابتهاج است

avatar
۱۳۹۶-۰۷-۱۹ ۲۱:۰۹

آقای اردلان سرافراز کار بسیار بجایی رو انجام دادند...بالاخره یکی باید جلوی این کارهای زشت بایسته یا نه؟شما خودتون رو بذارید جای آقای سرافراز با شعری که شما سرودین یه عده ی دیگه محبوب بشن و عکس یادگاری بگیرن و قراردادهای میلیونی ببندند،خدایی چه حالی میشد؟واقعا این عدالته؟ آقای اردلان سرافزار کم هنرمندی نیست، کم هم برای هنر ایران زحمت نکشیده و کم هم سختی روزهای آوارگی در غربت نکشیده...همان یک شعر ساقی که ایشون سروده برای همه تاریخ موسیقی و شعر ایران کافیه.

avatar
۱۳۹۶-۰۷-۲۰ ۰۰:۱۶

چالبه که شعر برخیز سینا سرلک شعر هوشنگ ابتهاج هست اما محتاج ابراهیم حامدی ترانه ای از اردلان سرفراز هست که خودش در کتاب" از ریشه تا همیشه" گفته که ترانه رو از این شعر برداشت کرده

avatar
۱۳۹۶-۰۷-۲۰ ۰۷:۵۳

‌درقانون حقوق مولفان آمده است :ماده 27 - شاکی خصوصی می‌تواند از دادگاه صادرکننده حکم نهایی درخواست کند که مفاد حکم در یکی از روزنامه‌ها به انتخاب و هزینه او آگهی‌شود.

avatar
۱۳۹۶-۰۷-۲۰ ۱۷:۱۱

بنظر من شکایتش خیلی بی معنی و خنده داره. لطفا ترانه سوغاتی با صدای رضا صادقی رو دانلود کنید تا متوجه منظورم بشید. صادقی این ترانه رو بسیار با کیفیت پایین و بصورت زمزمه و ساده خونده و مشخصه که کار حرفه ای نبوده وسرقت ادبی محسوب نمیشه. اگه اینجوری باشه که خیلی از خواننده ها سارق هستند. محسن یگانه یا مرحوم پاشایی هم آهنگایی از شادمهرو به همین صورت غیر حرفه ایی خوندن پس چرا شادمهر چیزی نگفت. من موقع شنیدن این خبر گمون کردم از شعرای این آقا رو برداشتن و خوندن و گذاشتن توی آلبومشون. واقعا جالبه..............

avatar
۱۳۹۶-۰۷-۲۴ ۱۵:۵۹

آهنگ شادمهر؟ شادمهر خواننده است و اگه شعرش رو خودش گفته باشه می تونه ادعایی در مورد سرقت ادبی بکنه. حق تالیف و کپی رایت در ایران شناخته شده نیست و به لطف این اقدام موثر استاد سرفراز این حق بیشتر شناخته میشه و خالقین آثار هم ذینفع این موضوع هستند. البته الان رسانه ها طوری جوسازی می کنند که گویا این سه متهم مظلوم واقع شده اند و کسی که به آنها ظلم کرده استاد سرفراز بوده و دادگاه هم حق کشی کرده ...

avatar
۱۳۹۶-۰۷-۲۵ ۱۴:۵۷

در دادگاه جای محکوم ها عوض شده. ابراهیم حامدی و منفرد زاده باید به خاطر سرقت ادبی از استاد هوشنگ ابتهاج محکوم شوند. نه سینا سرلک. غزل برخیز از استاد هوشنگ ابتهاج است که توسط منفرد زاده دستکاری و دزدی شده. منفرد زاده و آبی متهم ردیف اول هستند.