• سه‌شنبه / ۲ آبان ۱۳۹۶ / ۱۵:۱۲
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 96080201173
  • منبع : نمایندگی ایلام

برگزاری دوسالانه شعر کردی «منال» در ایلام

برگزاری دوسالانه شعر کردی «منال» در ایلام

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: سومین دوسالانه شعر کردی «منال» به همت انجمن شعر و ادب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایوان در استان ایلام برگزار می‌شود.

«عمران خودآموز» به ایسنا گفت: این دو سالانه با حضور استان‌های آذربایجان‌غربی، کردستان، کرمانشاه، همدان، لرستان، خوزستان و ایلام برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه این دوسالانه با حمایت این اداره کل و مشارکت بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان در شهر ایوان برگزار خواهد شد، افزود: دوره‌های اول و دوم این جشنواره در سال‌های ۹۲ و ۹۴ با عنوان «منال و مه لوچگ» در این شهرستان برگزارشده که با استقبال مناسب شاعران، کودکان و علاقه‌مندان به شعر و ادبیات کردی کودک مواجه شده است.

خودآموز با اشاره به اینکه در دوسالانه دوم حدود ۴۰۰ اثر از شاعران منطقه غرب کشور با گویش‌های کردی به دبیرخانه ارسال‌شده بود، بیان کرد: با تصمیم شورای سیاست‌گذاری متشکل از تنی چند از مدیران فرهنگی و شاعران برجسته استان ایلام، نام جشنواره برای اختصار در نگارش و تمرکز بر شعر کودک، از «منال و مه‌لوچگ» به «منال» (به معنی کودک) تغییر یافته است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام آخرین ‌مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این دوسالانه را اول آذرماه سال جاری عنوان کرد و افزود: مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان در نیمه دوم آذرماه سال جاری با حضور مسئولان و شاعران برجسته کشوری و استانی و اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد.

او گفت: تقویت زبان مادری، پویایی و مانایی زبان کردی و گویش‌های گوناگون آن، توجه شاعران و ادیبان به ادبیات کودک کردی و سوق دادن خانواده‌ها به سمت پاسداشت زبان و ادب بومی برای صیانت از خرده‌فرهنگ‌های محلی در راستای استحکام فرهنگ ملی و اسلامی از اهداف مهم این رویداد فرهنگی و ادبی است.

خودآموز در پایان با دعوت از تمامی شاعران کردی‌گوی استان‌های غرب کشور برای حضور در این دوسالانه و ارسال اثر، تصریح کرد: آثار برگزیده این دوسالانه در مجموعه‌ای به‌صورت کتاب گردآوری و چاپ خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha