• چهارشنبه / ۱ آذر ۱۳۹۶ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 96090100289
  • منبع : نمایندگی مرکزی

جای خالی "تخصص" در مدیریت بحرانها

جای خالی "تخصص" در مدیریت بحرانها

ایسنا/مرکزی رییس هیات مدیره انجمن صنفی مسئولان حفاظت فنی، ایمنی و بهداشت کار استان مرکزی گفت: امر پیشگیری در کشور با ضعف های شدیدی مواجه است و جای خالی متخصصان پیشگیری در مدیریت بحران کشور حس می‌شود.

ابوالفضل تکلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به برگزاری سومین همایش HSE در استان مرکزی عنوان کرد: پس از موفقیت دو همایش گذشته و با توجه به وضعیت کنونی کشور سومین همایش HSE با محوریت مدیریت بحران و نقش‌آفرینی مسئولان و واکنش مناسب قبل از وقوع حوادث برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این همایش دوم آذرماه در اراک برگزار خواهد شد، گفت: متاسفانه در امر مدیریت بحران در کشور جای خالی متخصصان کاملا محسوس است و تنها در زمان وقوع بحران، تصمیمات اتاق فکر به تعطیلی مدارس ختم می‌شود، در صورتی که مدیریت بحران دارای اصول و مراحل است.

تکلو تاکید کرد: با توجه به شرایط کنونی کشور و زلزله غرب کشور دقت نظر در امر ساختمان‌سازی یکی از مباحث اصلی است که باید قبل از وقوع هر گونه حادثه و بحران در صدر امور قرار گیرد ولی متاسفانه غفلت‌های بسیاری را در این راستا در کشور شاهد هستیم.

وی با اشاره به مغفول ماندن نقش متخصصان امر در حوزه پیشگیری عنوان کرد: هر 10 سال یکبار شاهد وقوع زلزله شدید در کشور هستیم که با کمک مردم مدیریت می‌شود و پس از چندی همچنان امور طبق روال گذشته و بدون توجه به بحث پیشگیری پیگیری می‌شود و به انتظار فاجعه و بحران می‌نشینیم در صورتی که باید اصول پیشگیرانه را مورد توجه قرار داد امری که در کشورهای دیگر مورد توجه است و حتی در زمان وقوع شدیدترین زلزله‌ها کمترین خسارت‌ها در کشورهایی که به پیشگیری اهمیت می دهند، حادث می‌شود.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی مسئولان حفاظت فنی، ایمنی و بهداشت کار استان مرکزی افزود: مشکل امروز کشور مدیریت در بحران است. باید نقش متخصصان را در امر پیشگیری مورد توجه قرار داد، بر همین اساس همایش HSE با رویکرد مدیریت بحران و با محوریت پیشگیری و نقش مسئولان برگزار می‌شود. دکتر کلات‌پور عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان و یکی از تئوریسین‌های برتر در حوزه مدیریت بحران و ایمنی در این همایش حاضر خواهد بود.

وی معاون روابط کار وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، دبیر شورای عالی حافظت فنی و بهداشت کار و مدیر بازرسی کار وزارت کار، رئیس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار، رئیس هیات مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی مسئولان حفاظت فنی ایمنی و بهداشت کار کشور را از دیگر مدعوین و حاضران این همایش عنوان کرد.

تکلو اضافه کرد: متاسفانه حضور افراد غیرکارشناس در بحث مدیریت بحران باعث شده است که شرایط به این شکل پیش رود در صورتی که کمک‌رسانی مرحله چهارم از مدیریت بحران است. محور کار باید بر پیشگیری معطوف شود تا ضعف شدید موجود در این راستا جبران شود، بر همین اساس محور کار همایش دوم آذرماه مسئولان ایمنی در مدیریت بحران هستند و برای اولین بار در کشور همایشی در بحث مدیریت بحران و نقش‌آفرینی مدیران و مسئولان اجرایی می‌شود تا با استفاده از پتانسیل‌های موجود ضعف موجود در هماهنگی‌ها رفع شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha