• شنبه / ۴ آذر ۱۳۹۶ / ۰۹:۵۴
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 96090401527
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

ضرورت رصد آسیب‌های اجتماعی پرتکرار در جامعه توسط رسانه ملی

ضرورت رصد آسیب‌های اجتماعی پرتکرار در جامعه توسط رسانه ملی

ایسنا/خراسان جنوبی عضو هیئت علمی پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی خراسان‌رضوی گفت: صدا و سیما باید آسیب‌های اجتماعی پرتکرار در جامعه را رصد کرده و از شتاب‌زدگی در این امر خودداری کند.

«حامد بخشی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: یک دسته از ناهنجاری‌ها به لحاظ فراگیری در جامعه اهمیت دارند و چه خوب است که رسانه ملی به این فراگیری‌ها در جامعه توجه و سپس اقدام به برنامه‌سازی کند.

وی افزود: مسائل اجتماعی در هر منطقه‌ای باید به لحاظ فراگیری رصد و شناخته شوند و صدا و سیما بر این اساس به آن بپردازد.

عضو هیئت علمی پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: یک نقدی که به برنامه‌های صدا و سیما در زمینه آسیب‌های اجتماعی وجود دارد، این است که صدا و سیما در انتقال ارزش‌ها و ساخت ارزشی برنامه‌ها بسیار شتاب‌زده عمل کرده است.

بخشی ادامه داد: رسانه‌ها باید در زمینه آسیب‌های اجتماعی برنامه بسازند و مهم‌تر از برنامه‌سازی این است که این برنامه‌ها مورد قبول و قابل باور اجتماع باشد.

وی اظهار کرد: گام نخست در برنامه‌سازی در این حیطه در صدا و سیما آن است که باید  مخاطب را سرشار از اطلاعات کنیم تا خود به نتیجه‌گیری در خصوص معضلات اجتماعی برسد.

عضو هیئت علمی پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی خراسان‌رضوی تصریح کرد: در واقع به مخاطب اجازه دهیم تا خود به زشتی آسیب‌های اجتماعی پی ببرد.

بخشی ادامه داد: متأسفانه صدا و سیما بسیار شتاب‌زده مسائل اجتماعی را مطرح می‌کند و اجازه نتیجه‌گیری به مخاطب را نمی‌دهد.

وی اظهار کرد: تغییر فرهنگی با مقوله مبارزه با ناهنجاری‌ها تفاوت دارد، اما گاهی این دو مقوله در اجتماع و در صدا و سیما با یکدیگر اشتباه گرفته می‌شود.

عضو هیئت علمی پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی خراسان‌رضوی با بیان این‌که در صدا و سیما، به بحث کنترل به‌صورت جدی پرداخته نمی‌شود، افزود: باید در برنامه‌ها و تولیدات صدا و سیما پیرامون کنترل ناهنجاری‌ها و کنترل آسیب‌ها بحث شود.

بخشی یادآور شد: اگر صدا و سیما به ساخت برنامه‌هایی با مضمون کنترل آسیب‌های اجتماعی دست بزند و این نکات را رعایت کند، مخاطب به ضرورت کنترل و پیشگیری از این آسیب‌ها پی خواهد برد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha