• شنبه / ۴ آذر ۱۳۹۶ / ۱۰:۴۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 96090401586
  • منبع : نمایندگی زنجان

یک روان‌شناس:

برای حفظ رابطه خوب با همسرتان 24 ساعت صبر کنید

برای حفظ رابطه خوب با همسرتان 24 ساعت صبر کنید

ایسنا/زنجان یک روان‌شناس گفت: وقتی عصبانی هستیم، بهتر است پیش از این‌که عملی انجام دهیم، 24 ساعت صبر کنیم.

«فرناز امیراصلانی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این‌که وقتی عصبانی می‌شویم، خودمان نیستیم، اظهار کرد: زندگی زناشویی سرشار از مسایل ریز و درشت است و اگر قرار باشد که در برابر هر مسأله‌ای که چندان خوشایندمان نیست، عکس‌العمل تندی نشان دهیم و محیط خانه را متشنج کنیم، دیر یا زود درمی‌یابیم که مزیت‌های یک زندگی آرام را از دست داده‌ایم و در آستانه افسردگی و سرخوردگی قرار داریم.

این روان‌شناس ادامه داد: در مواقعی که قرار است همسرمان ظرف‌ها را بشوید، اما فراموش کرده است و یا وقتی مسائل جدی‌تری مانند تهمت زدن و دروغ گفتن پیش می‌آید، اگر مراقب رفتارهای ارتباطی خود نباشیم، ممکن است رفتارهایی بروز ‌دهیم که سلامت روح و روان‌مان را زیر سئوال می‌برد و اطرافیان را از ما دور می‌کند. در حالی که اگر قبل از عکس‌العمل نشان دادن به مسایل آزاردهنده، فقط چند دقیقه فکر کنیم و سپس اقدام کنیم، بعد از مدتی این رفتار پسندیده در ما به عادت تبدیل می‌شود.

وی با بیان این‌که هر تصمیمی که هنگام عصبانیت گرفته شود، در نهایت باعث پشیمانی می‌شود، افزود: 24 ساعت زمان چندان زیادی نیست اما برای حفظ آرامش و خونسردی و این‌که بفهمیم برخی مسایل واقعا ارزش عصبانیت را ندارند، کافی است. علاوه بر این، زن و یا مردی که با طرف مقابل عاقلانه و با صدای آرام صحبت می‌کنند، می‌توانند این فکر را القا کنند که «شاید اشتباه از جانب من بوده است، بهتر است به نواقص رفتارم بیندیشم».

امیراصلانی خاطرنشان کرد: گفتن «مهم نیست» در روابط زناشویی یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات زن و مرد بشمار می‌رود، در واقع این‌که مشکلات روزمره خود را با آرامش و صادقانه عنوان کنیم خیلی اهمیت دارد و نشان‌دهنده ارزش‌گذاری برای روابط زناشویی و خانوادگی است. علاوه‌بر این، اگر «مهم نیست» را مکرر ابراز کنیم، در نهایت این‌که عصبانیت‌مان اهمیتی نداشته باشد عادی می‌شود و ممکن است یک روز دربیابیم که هیچ‌کدام از اعضای خانواده به دلخوری ما اهمیت نمی‌دهند. پس بهتر است کمی زیرک باشیم و رازهای زندگی موفق را بدانیم.

این روان‌شناس یادآور شد: به‌عنوان یک زوج، باید بتوانیم کار تیمی انجام دهیم و با همفکری برای زندگی خود تصمیم‌گیری کنیم. به این معنا که با وجود برخورداری از شخصیت مستقل، نباید در پی نمره یک بودن باشیم و لحظه‌های ناب زندگی را فدای خودخواهی‌هایی کنیم که شاید بعد از مدتی حتی برای خودمان هم ارزش نداشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha