• شنبه / ۴ آذر ۱۳۹۶ / ۱۱:۳۰
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 96090401657
  • منبع : نمایندگی کرمان

مشاور اقتصادی استاندار کرمان:

فضای کسب و کار کشور، بیمارستانی مملو از بیمار است

فضای کسب و کار کشور، بیمارستانی مملو از بیمار است

ایسنا/کرمان مشاور اقتصادی استاندار کرمان، محیط کسب و کار را به بیمارستان تشبیه و از مسئولان و دست‌اندرکاران درخواست کرد به درمان تک تک بنگاه‌های اقتصادی به‌عنوان بیماران این محیط، نپردازند زیرا مداوای همزمان همه آنها در شرایط فعلی امکان پذیر نیست.

به گزارش ایسنا، «محسن جلال‌پور» در نشست توجیهی سامانه پایش فضای کسب و کار با حضور فعالان اقتصادی استان کرمان افزود: تا محیط کسب و کار مناسب نباشد، برطرف کردن مشکلات بنگاه‌های اقتصادی به تنهایی نیز نمی‌تواند به بهبود این محیط کمک کند، چون دوباره مشکلات به وجود خواهند آمد.

وی به رتبه 124 ایران در آخرین رتبه‌بندی شاخص سهولت کسب و کار جهان اشاره کرد و گفت: تنزل چهار رتبه‌ای ایران نشان‌دهنده پیشرفت کشورهای دیگر است که توانسته‌اند ایران را در این شاخص‌ها پشت سر بگذارند.

جلال‌پور خاطرنشان کرد: وجود مسائل و مشکلات در زمینه بانک‌ها، دریافت مجوزها، قوانین مزاحم، مالکیت‌های معنوی، بوروکراسی اداری و عدم امکان فعالیت بخش خصوصی در فضای کشور، به آیتم‌های 10 گانه رتبه‌بندی فضای کسب و کار بر می‌گردد.

این فعال اقتصادی، کرمان را استان مولد، پشتیبان، همراه و در مسیر تولید طی دهه‌های گذشته معرفی و تصریح کرد: کرمان استان مصرف‌گرا نیست و فضای تولید ثروت در آن حاکم است.

مشاور اقتصادی استاندار کرمان، تصریح کرد: به دلیل این‌که کرمان در کشاورزی، صنعت، معدن، خدمات و گردشگری، صنایع‌دستی، هنر و اخیراً استارت آپ‌ها و ایده‌های نو، پرتلاش و فعال بوده، فعالان اقتصادی این استان بیشتر از محیط کسب و کار نامناسب گلایه دارند.

جلال‌پور، در رابطه با روند دریافت مجوزها یادآور شد: اگر اصل بر برائت گذاشته شود 50 درصد مسائل و مشکلات در این مسیر برطرف خواهد شد و با تهیه یک لیست مشخص می‌توان فقط برای افراد محدودی درخواست استعلام کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha