• چهارشنبه / ۸ آذر ۱۳۹۶ / ۱۲:۲۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 96090804079
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

شهردار تبریز:

جامعه کنونی ضرورت حضور شهرساز را درک کرده است

جامعه کنونی ضرورت حضور شهرساز را درک کرده است

ایسنا/آذربایجان شرقی شهردار تبریز با تأکید به این‌که ما باید از مهندسان شهرسازی در همه حوزه‌ها کمک بگیریم، افزود: جامعه کنونی ضرورت حضور شهرساز را درک کرده است، چون شهرسازان می‌توانند به شهرها نظم دهند.

به گزارش ایسنا، «ایرج شهین باهر» در چهارمین همایش گرامیداشت روز جهانی شهرسازی،  با بیان این‌که امروزه با مشکلات شهری از جمله ترافیک، آلودگی و ... در تبریز مواجه هستیم، اظهارکرد: اگر موضوعات  شهرسازی در جایگاه اصلی خود قرار بگیرند بی‌شک شهری ایده‌آل خواهیم داشت تا مردم بدون استرس و با رفاه کامل زندگی کنند. 

شهردار تبریز با بیان این‌که تأثیر رشته‌ی شهرسازی در حوزه‌های دیگر نیز ملموس است، افزود: در بحث زلزله علاوه‌بر رشته‌ی عمران، رشته‌ی شهرسازی نیز تأثیر فراوانی دارد به‌عنوان مثال در زلزله وان که حدود شش ریشتر بود، تلفات جانی و مالی کمی به بار آمد و علت اصلی آن توجه به نحوه قرارگیری ساختمان‌ها و رشته‌ی شهرسازی بوده است. 

شهین‌باهر با بیان این‌که هم‌اکنون آذربایجان‌شرقی جزو نخستین استان‌هایی است که دارای ضوابط و خدمات شهرسازی در شهر است، افزود: هم‌اکنون افراد متخصص در حوزه‌ی شهرسازی در جایگاه خاص شهرسازان قرار گرفته‌اند. 

وی با تأکید بر این‌که امروز فرصت طلایی برای رشته شهرسازی ایجاد شده است، افزود: حضور بنده به‌عنوان شهردار فرصت و تهدیدی برای شهرسازان استان است، چون اگر دراین راستا موفق شوم بی‌شک رشته‌ی شهرسازی موفق می‌شود و بالعکس. بنابراین بنده از جنس شما هستم و باید در راستای برطرف کردن مشکلات شهر اهتمام جدی داشته باشیم.

شهردار تبریز افزود: از همه شهرسازان خواستار حضور در اتاق‌های فکری رشته‌ی شهرسازی هستم، چون در این جلسات شهرسازان می‌توانند نظرات خود را به ما منتقل کنند.

شهین‌باهر نقش ۳۳ هزار عضو نظام مهندسی ساختمان استان در لایه‌های تخصصی شهر را مهم دانست و گفت: معتقدم حضور متخصصان و مهندسان شهرسازی پشتوانه‌ای برای بنده جهت برطرف کردن مسائل مختلف شهری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha