• جمعه / ۱۰ آذر ۱۳۹۶ / ۱۶:۳۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 96091005174
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان:

عمده تأثیر زلزله بر آب سراب‌های غرب کرمانشاه «کیفی» بود

ایسنا/کرمانشاه مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با بیان این‌که زلزله اخیر تأثیر متفاوتی بر روی منابع آبی استان داشته است، گفت: تغییرات عمدتاً کیفی بوده و تا زمانی‌که پس لرزه داریم ادامه خواهد داشت.

«کیاست امیریان» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: زمین لرزه بزرگ اخیر تأثیرات متفاوتی بر روی منابع آبی استان داشت و اثر آن برای همه چشمه‌ها، چاه‌ها و سراب‌ها یکسان نبود.

وی با بیان این‌که این تغییرات به شدت لرزه، ماهیت منابع آب ونوع زمین مناطق مختلف بستگی داشت، افزود: برای مثال در سراب گرم که منبع تأمین آب چند شهر ما بود تغییر چندانی در آبدهی نداشتیم، اما کیفیت آب پائین آمد و مدتی گل آلودگی آب را حتی تا میزان هزار NTU هم داشتیم که اندازه استاندارد آن پنج NTU است.

به گفته این مسئول، افزایش کدورت یکی از مشکلات اصلی ناشی از زلزله بود که شهرهای قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب را تحت‌تأثیر قرار داد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: حتی سراب هرسین که از محل زلزله هم مقداری دورتر بود دچار کدورت شد و برای مدتی گل‌آلود بود، اما تغییری در دبی آب آن ایجاد نشد.

امیریان ادامه داد: البته چشمه‌هایی هم در سرپل ذهاب داشتیم که ماهیت آن‌ها آبرفتی بود و تغییر چندانی در دبی و کیفیت آب این چشمه‌ها ایجاد نشد.

به گفته امیریان، تأثیر زلزله بر همه منابع آبی یکسان نیست و به عوامل مختلفی بستگی دارد، اما زلزله به طور معمول می‌تواند باعث افزایش و یا کاهش دبی منابع آبی شود و برخی چشمه‌ها را خشک کند و دبی آب برخی را افزایش دهد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه اظهار کرد: در مجموع این زلزله سراب‌های مهم غرب استان را تحت‌تأثیر قرار داد که عمده تأثیر آن نیز کیفی بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه در خصوص زمان ماندگاری این تأثیرات نیز خاطرنشان کرد: تا زمانی‌که پس‌لرزه‌ها با بزرگی سه تا چهار ریشتر ادامه دارد هم‌چنان منابع آبی تحت‌تأثیر قرار خواهد داشت و پس از آن به شرایط عادی بر می‌گردد.

امیریان در خصوص وضعیت تغییرات آب در چاه‌های کشاورزی نیز گفت: کارشناسان ما و جهاد کشاورزی در حال بررسی وضعیت چاه‌های کشاورزی هستند تا اگر مشکلی ناشی از زلزله ایجاد شده مشخص شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha