• یکشنبه / ۱۲ آذر ۱۳۹۶ / ۲۳:۰۸
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 96091206755
  • منبع : نمایندگی مازندران

نماینده مردم نوشهر خبر داد

رفع مشکل پسماند چالوس با راه اندازی کارخانه بیوگاز

ایسنا/مازندران نماینده مردم شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل پسماند شهرستان چالوس با راه اندازی کارخانه بیوگاز مرتفع می شود.

به گزارش ایسنا، قاسم احمدی لاشکی در نشست خبری با اصحاب رسانه حوزه انتخابیه نوشهر و چالوس به مناسبت گرامیداشت روز مجلس با اشاره به علل ماندگاری نام مدرس اظهار کرد: سلامت اخلاقی، صداقت و صلابت وی باعث ماندگاری نام مدرس شد.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص دستاوردهای برجام گفت: برنامه جامع اقدام مشترک حاصل کار چندین ساله بود و قبل از این نیز دولت زحمات زیادی کشید و اینکه گفته شود هیچ دستاوردی نداشته بی انصافی است.

لاشکی با بیان اینکه آمریکا و بخصوص ترامپ در برجام بازی در آورد افزود: پیام ملت ما گفتمان است و این را به دنیا نیز اعلام کرده است و نشان داده که اهل هیچ تخاصمی نیست و ملت و دلت ایران علاقمند هستند تا دنیا در کمال صلح اداره شود.

نمایند مردم نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس با ابراز نارضایتی از وضعیت درمانی حوزه انتخابیه گفت: اینکه گفته شود دولت کاری نکرده است و اتفاقی در این حوزه از نظر درمانی روی نداده کم مهری است.

افزایش ظرفیت‌های درمانی در نوشهر و چالوس

احمدی لاشکی تصریح کرد: مرکز درمان بستر مرزن آباد ساخته شد و در مرحله تکمیل تجهیزات است، کلنگ مرکز درمانی شهر کجور نیز به زمین زده شد،هتلینگ بیمارستان تامین اجتماعی چالوس نیز انجام شد و به مرکز تصویر برداری و سی تی اسکن مجهز شد که تنها برای خرید سی تی اسکن تامین اجتماعی دو میلیارد و 800 میلیون تومان هزینه شد.

وی تکمیل پزشکی هسته‌ای در بیمارستان چالوس را از دیگر اقدامات در راستای افزایش ظرفیت درمانی چالوس عنوان کرد و یادآور شد: دریافت مجوز آنژیوگرافی و جراحی قلب برای بیمارستان چالوس، تجهیز مرکز درمانی صلاح الدین کلا نوشهر و خرید یک دستگاه آمبولانس، ادامه احداث ساختمان اورژانس بیمارستان نوشهر در دو طبقه و تزریق چهار میلیارد تومان از سوی وزیر بهداشت برای آن از دیگر اقدامات در این راستا است.

نمایند مردم نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس تاکید کرد: مدتی پیش تعداد 38 نفر متخصص رشته های مختلف پزشکی وارد مازندران شدند که 18 نفر از متخصصان در بین مراکز درمانی حوزه انتخابیه توزیع شدند.

تامین پزشکان متخصص برای بیمارستان نوشهر

احمدی خاطر نشان کرد: کمبود پزشکان متخصص در بیمارستان شهید بهشتی نوشهر با آمدن پزشکان متخصص زنان، ارتوپدی، جراحی عمومی، مغز و اعصاب و تامین شد.

هنوز هیچ نقطه مازندران منطقه آزاد اعلام نشده است

وی در ادامه با بیان اینکه هنوز هیچ نقطه از مازندران به عنوان منطقه آزاد اعلام نشده است، اظهار کرد: بندر نوشهر سابقه بیش از 100 سال دارد و این درست نیست بندری که مدت چند سال است راه اندازی شده است به تنهایی تبدیل به منطقه آزاد شود و بندر قدیمی نوشهر فراموش شود.

این مسئول اضافه کرد: نظر ما این است که سه نقطه استان به صورت منطقه آزاد تجاری گردشگری، تجاری فناوری و تجاری صنعتی دیده شود.

احمدی در تکمیل سخنان خود گفت: چطور استان هرمزگان به سه منطقه آزاد کیش، قشم و جاسک تقسیم می شود اما به مازندران که می‌رسد امکان پذیر نیست؟

وی با بیان اینکه در مجلس هیچ کدام از کمیسیون‌ها نمی توانند بدون لایحه دولت منطقه آزاد را مطرح کنند، افزود: موضوع منطقه آزاد نیز بدون لایحه دولت، در هیچ کمیسیونی مطرح نمی‌شود.

نماینده مردم نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس با تاکید بر اینکه  در مورد منطقه آزاد جفا بر حق مردم غرب مازندران را به هیچ وجه نمی پذیریم، تصریح کرد: دربحث منطقه آزاد در مازندران باید با مردم صادق بود و منافع تمام مردم استان از شرق تا غرب تامین شود.

گازرسانی به بخش کجور با سرعت ادامه دارد

احمدی لاشکی در ادامه در خصوص وضعیت گازرسانی به منطقه کجور گفت: تاکنون بیش از 800 علمک در شهر پول و بیش از 400 علمک در شهر کجور نصب شده است و مخزن گاز نیز در شهر مرزن آباد با سرعت عملیاتی بسیارخوبی در حال ساخت بوده و دستگاه‌ها نیز خریداری شده است.

وی با بیان اینکه نیروگاه زباله سوز نوشهر با پیشرفت فیزیکی قابل قبولی ادامه دارد، اضافه کرد: در چالوس و کلاردشت وضعیت زباله دارای مشکلات زیادی است و به زودی نیز پروژه بیوگاز چالوس آغاز می شود.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha