• چهارشنبه / ۱۵ آذر ۱۳۹۶ / ۱۶:۰۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 96091508316
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

رییس دیوان محاسبات:

عملکرد دستگاه‌ها در زلزله کرمانشاه رصد می‌شود/شناسایی عاملان ساخت‌وسازهای غیراستاندارد

عملکرد دستگاه‌ها در زلزله کرمانشاه رصد می‌شود/شناسایی عاملان ساخت‌وسازهای غیراستاندارد

ایسنا/کرمانشاه رییس دیوان محاسبات کشور گفت: عملکرد دستگاه های اجرایی در "زلزله" کرمانشاه به دقت رصد می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، عادل آذر امروز (15 آذرماه) در جلسه ستاد مدیریت بحران با بیان اینکه دیوان محاسبات عمدتا فعالیت نظارتی دارد، گفت: از حضور در مناطق زلزله چند هدف مهم را پیگیری می‌کنیم و از روز گذشته بازدیدهایی از منطقه داشته و صحبت هایی با مردم داشتیم.

وی افزود: هدف اصلی که از این سفر پیگیری می‌کنیم آسیب شناسی و کنترل کیفیت ساخت و سازهای دولتی و غیردولتی است که در مناطق زلزله زده با درجات مختلف دچار خسارت شدند. بررسی ما در این زمینه باید حرفه ای، محتوایی و فنی باشد و باید به دور از جریانات و هیجانات سیاسی و رسانه ای به این موضوع پرداخته شود. باید بررسی کنیم ببینیم کدام دستگاه در ساخت و سازها چه در بحث منازل مسکونی، چه بیمارستان و چه در بحث مدارس و ادرات دولتی خوب عمل کرده و کدام دستگاه کارش مشکل داشته است.

آذر تصریح کرد: دستگاه هایی که در این بررسی خوب عمل کرده باید تشویق شده و کارهای بعدی به آنها سپرده شود و آنها که استانداردها را رعایت نکرده و کارشان ایراد دارد باید شناسایی و معرفی شده و مجازات شوند. همکاران دیوان محاسبات استان کرمانشاه با این رویکرد در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده‌اند. هدف دوم ما از این سفر بحث ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی در خدمات رسانی به زلزله زدگان است.

وی خاطرنشان کرد: در این حادثه برخی دستگاه ها که جامعه هدف هم در مناطق زلزله زده داشتند، با وجود تاکیدات مقام معظم رهبری، حتی مسئولان کشوری آنها به منطقه نیامدند و حضور و پاسخگویی دستگاهشان کم رنگ است. در همین راستا عملکرد دستگاه های مختلف ارزیابی شده و گزارش عملکرد آنها به مجلس و رییس جمهور اعلام می شود و بصورت جدی عملکرد آنها حسابرسی می‌شود.

آذر در ادامه با بیان اینکه به زودی لایحه بودجه سال 97 تقدیم مجلس می‌شود گفت: با توجه به اینکه اعلام شده پنج هزار میلیارد تومان برای بازگشت استان به قبل از زلزله نیاز است، نباید از لایحه انتظار شق القمر داشت، اما بهترین فرصت برای دریافت اعتبارات لازم در استان است. ما در دیوان محاسبات هر کمکی که از دستمان بر می آید دریغ نمی کنیم تا مردم استان به حقشان در بودجه 97 برسند.
 

وی به سابقه خود در سازمان آمار هم اشاره کرد و افزود: با توجه به سابقه ای که من دارم از مسئولین می‌خواهم در کنار شنیدن آمار حتما به مناطق رفته و بازدید کنند و آمارها را بررسی کنند. همچنین از مسئولین می‌خواهم در تفاهم نامه های خود زمان را لحاظ کنند تا بتوان جدی مطالبات را پیگیری کرد.

آذر با تاکید بر تسریع خدمات رسانی گفت: آنچه درد مردم را تسکین می‌دهد این است که بفهمند مسئولین در وعده های خود صادق بوده و به سرعت به امور آنها رسیدگی می‌کنند، بنابراین باید روند کارها بیش از پیش سرعت بگیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha