• یکشنبه / ۲۶ آذر ۱۳۹۶ / ۰۸:۵۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 96092614064
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان شرقی:

مدیران نگذارند بخش خصوصی در بروکراسی اداری‌ گیر کند

مدیران نگذارند بخش خصوصی در بروکراسی اداری‌ گیر کند

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی خطاب به مدیران استانی گفت: نگذارید بخش خصوصی در بروکراسی اداری گیر بیفتد و کارهای مربوط به بخش خصوصی را همچون امورات خود پیگیری کنید تا آنان دلسرد و آزرده خاطر نشوند.

به گزارش ایسنا، مجید خدابخش در شورای برنامه‌ریزی استان، با بیان این‌که وظیفه‌ی دولت ایجاد زیرساخت‌ها و شرایط مناسب برای فعالیت بخش خصوصی است، اظهار کرد: بخش خصوصی پتانسیل فعالیت در تمامی بخش‌ها نظیر راه، بهداشت و درمان، مخابرات، تولید برق و ... را دارد و باید آنان را برای اجرای برنامه‌های دولت پای کار بیاوریم؛ البته ضرورت دارد پروژه‌های پیشنهادی به بخش خصوصی توجیه اقتصادی داشته باشد. 

  

وی با تأکید بر لزوم کاهش بروکراسی اداری، بیان کرد: جذب سرمایه‌گذار برای توسعه‌ی استان حائز اهمیت بوده و به همین دلیل ضرورت دارد تمامی دستگاه‌ها پای کار آمده و امنیت و شرایط را برای فعالیت بخش خصوصی فراهم کند. امروز (شنبه) بنده در شهرک سرمایه‌گذاری خارجی و شهرک صنعتی بعثت حضور یافته و از نزدیک در جریان مشکلات واحدهای مستقر در این شهرک‌ها قرار گرفتم که سرمایه‌گذاران با دیدن مسئولان استانی خوشحال شده و انگیزه‌شان برای تولید و اشتغال‌زایی دوچندان شد. 

  

خدابخش با تأکید بر ضرورت تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: این‌که مدیران استانی در اتاق نشسته و منتظر بخش خصوصی باشند، برخلاف اقتصاد مقاومتی است؛ بلکه مدیران باید به صورت جهادی شب و روز تلاش کرده و به دنبال پیشبرد اهداف و برنامه‌های توسعه‌ای دولت باشند. 

  

وی با بیان این‌که در مجموع 35 هزار نفر در شهرک سرمایه‌گذاری خارجی و شهرک صنعتی بعثت مشغول به‌کار هستند، گفت: به‌منظور افزایش تولید، صادرات و اشتغال‌زایی بیشتر ضرورت دارد مشکلات شهرک‌های صنعتی همچون تأمین آب، برق و ... را رفع کنیم. 

  

استاندار آذربایجان شرقی در خصوص مشکل تأمین برق شهرک‌های صنعتی بعثت، سعید آباد و سرمایه‌گذاری خارجی، خاطرنشان کرد: بخشی از بودجه تأمین برق این شهرک‌ها باید توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران -که در رأس آن شهردار سابق تبریز قرار دارد- تأمین شود و بخشی دیگر را از بودجه‌ی استان پرداخت می‌کنیم. معتقدم بدون ایجاد زیرساخت‌های لازم در این شهرک‌ها، واحدهای مستقر توسعه نیافته و شغل پایدار ایجاد نمی‌شود. 

  

وی در خصوص درخواست اداره‌کل بهزیستی استان برای تأمین بودجه‌ی مناسب‌سازی محیط ادارات برای تردد معلولان، گفت: مناسب‌سازی محیط ادارات برای تردد معلولان کار ارزشمندی است که به این منظور ادارات پر رفت‌وآمد همچون استانداری و فرمانداری‌ها باید در اولویت قرار گیرند، همچنین در مواردی با تغییر طبقه‌ی اتاق فرماندار یا مدیرکل مشکلات تردد معلولان حل شده و نیازی به احداث آسانسور وجود نخواهد داشت. 

  

خدابخش خواستار اعلام نظرات مدیران استانی در خصوص لایحه‌ی بودجه‌ی استان در سال 97 شد و گفت: در جلسه‌ی روز سه‌شنبه با مجمع نمایندگان استان در این خصوص صحبت می‌کنیم و امیدوارم به جمع‌بندی خوبی برسیم. 

  

وی با تأکید بر لزوم استفاده از پتانسیل نمایندگان استان در مجلس برای پیشبرد اهداف آذربایجان شرقی، تأکید کرد: استان‌های دیگر برای برگزاری جلسه با وزراء تلاش کرده و به سختی وقت ملاقات می‌گیرند؛ اما به لطف وجود دکتر پزشکیان، وزراء به راحتی در جلسات مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی شرکت می‌کنند که ضروریست از این فرصت پیش آمده برای رفع مشکلات استان استفاده کنیم. 

  

  

«داود بهبودی» - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نیز در این جلسه جزئیات لایحه‌ی بودجه سال 97 کشور را برای مسئولان استانی تبیین کرد. 

همچنین «محسن ارشدزاده» - مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی نیز در حاشیه‌ی شورای برنامه‌ریزی استان به ایسنا گفت: به‌منظور مناسب‌سازی فضای دستگاه‌های اجرایی، دو میلیارد و 900 میلیون ریال در اختیار دبیرخانه‌ی شورای برنامه‌ریزی استان قرار گرفته بود که در همین راستا با انجام مطالعاتی، طرح مناسب‌سازی فضای 42 دستگاه اجرایی از نظر ایجاد سطح شیب‌دار، اصلاح ورودی، فضای بهداشتی و احداث آسانسور مورد تصویب شورای برنامه‌ریزی قرار گرفت. 


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha