• یکشنبه / ۲۶ آذر ۱۳۹۶ / ۱۱:۳۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 96092614279
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌شرقی:

نرخ طلاق در میان خانواده‌های مرفه و تحصیل‌کرده بیشتر است

نرخ طلاق در میان خانواده‌های مرفه و تحصیل‌کرده بیشتر است

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل ثبت احوال استان گفت: نرخ طلاق در میان خانواده‌های مرفه و تحصیل‌کرده بیشتر از سایر اقشار جامعه است.

به گزارش ایسنا، «احد جودی» در جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان ملکان، افزود: 60 درصد طلاق‌ها در شمال تهران و شهرهای بزرگ اتفاق می‌افتد. 

وی، وجود عشق و محبت را برای پایداری زندگی مهم دانست و اظهار کرد: زوجینی که بهم عشق و محبت دارند مشکلات و فشارهای زندگی را بیشتر از سایرین تحمل می‌کنند و بهانه قرار دادن بیکاری، به تنهایی برای طلاق، امری مردود است. 

مدیرکل ثبت احوال استان به مدیرانی که مرتب در خصوص زیاد بودن آمار طلاق سخن می‌گویند نیز توصیه کرد که پیش از سخنرانی به آمار واقعی و مستند مراجعه کنند، چون برخی‌ها به‌علت مسائل جناحی، آمارهای غیرواقعی به مردم می‌دهند.

وی با بیان این‌که 70 درصد جمعیت کشور را نیروی فعال تشکیل می‌دهد، اظهار کرد: کشور ما هنوز به مرحله سالمندی نرسیده و تنها هفت درصد جمعیت ما سالمند است، اما متأسفانه به جای شاخص توسعه، تهدید برای توسعه شده‌ایم. 

جودی گفت: اگر دولت‌های گذشته برنامه‌ریزی دقیقی می‌کردند و اگر اداره ثبت احوال ما فقط اداره صدور شناسنامه نبود، امروز شاهد بیکاری جوانان کشور نبودیم.

وی با بیان این‌که علاج واقعه را باید پیش از وقوع ارائه  کرد، افزود: دولت‌ها باید برای 20 یا 30 سال آینده که جمعیت به سمت سالمندی و حتی انقراض پیش می‌رود فکری اساسی بکنند. 

وی هم‌چنین آموزش مهارت زندگی به کودکان از مدارس ابتدایی را خواستار شد و گفت: در کشور ژاپن کارهای نظافتی را از کودکی در مدارس به دانش آموزان یاد می‌دهند، اما در کشور ما همه به فکر نشستن در پشت میز هستند. 

جودی، هم‌چنین افزایش سطح معیشتی معلمان کشور را خواستار شد و افزود: متأسفانه معلمان در کشور طی سال‌های گذشته به‌علت فشارهای زندگی به سمت چندشغلی سوق داده شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha