• یکشنبه / ۲۶ آذر ۱۳۹۶ / ۱۳:۴۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 96092614441
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

رئیس اتاق اصناف مشهد:

وضعیت مرز دوغارون در شان کشور ما نیست

وضعیت مرز دوغارون در شان کشور ما نیست

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: متاسفانه این چیزی که در حال حاضر به عنوان مرز ما در دوغارون وجود دارد در شأن کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری افغانستان نیست.

به گزارش ایسنا، محمود بنانژاد مشهدی امروز در جلسه هم‌اندیشی تعاملات اقتصادی اتاق‌های اصناف مشهد و پیشه‌وران هرات افغانستان در هتل پردیسان مشهد اظهار کرد: سال‌های سال مسایلی در کشور افغانستان اتفاق افتاد و ما ایرانی‌ها همواره در کنار برادران دینی، مذهبی و برادران هم‌کیش و آیینی خود حضور داشتیم و با آن‌ها همراه شدیم.

وی ادامه داد: همچنین مردم ما در رفع معضلات و مشکلات به مردم افغانستان یاری رساندند، علاوه بر اینکه در تمام این‌ سال‌ها اتفاقاتی در این کشور افتاد اما در حال حاضر کشور افغانستان نیز به سمت سازندگی و ایجاد کارگاه‌های تولیدی گام برداشته است.

رئیس اتاق اصناف مشهد افزود: ما باید برنامه‌ریزی‌‎های خود را به گونه‌ای پیش ببریم که بتوانیم به یک فکر مشترک در بین دو کشور دست پیدا کنیم، در حال حاضر نیز سرمایه‌گذاران زیادی را داریم که در کشور ما کار می‌کنند و بخش‌های صنعتی و تجاری خوبی را نیز اداره می‌کنند.

بنانژاد خاطرنشان کرد: ما خیلی راحت می‌توانیم ارتباطات خود را با افغانستان ایجاد کنیم و می‌توانیم به لحاظ هم‌زبانی و فرهنگی سرمایه‌گذاری‌های بسیاری را انجام دهیم و زمینه را برای مبادلات تجاری هموارتر کنیم.

وی با بیان اینکه زمینه‌های لازم برای ایجاد همکاری بین دو کشور شامل شناسایی‌ و ایجاد ظرفیت در دو کشور برای جذب سرمایه‌گذاری امری مهم است، تصریح کرد: قاعدتاً مدیران صنفی در هر شهری اشراف کامل‌تری به تمام امور تجاری شهر دارند و می‌توانند ظرفیت‌ها را بهتر شناسایی کنند و برای همتای خود در کشور مبدا، پیشنهادات مستمر ثمری را ارایه دهند.

رئیس اتاق اصناف مشهد با بیان اینکه موضوع سهولت رفت و آمد تجار و کسبه بین کشور ایران و افغانستان نیز امری مهم است، تاکید کرد: متاسفانه این چیزی که در حال حاضر به عنوان مرز ما در دوغارون وجود دارد در شأن کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری افغانستان نیست و این گذرگاهی که منشا بسیاری از مبادلات تجاری است باید خیلی بهتر از این چیزی باشد که می‌بینیم.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha