• سه‌شنبه / ۱۲ دی ۱۳۹۶ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 96101206277
  • منبع : نمایندگی خوزستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان عنوان کرد:

سرمایه در گردش و نبود بازار فروش، مهم‌ترین مشکل تعاونی‌های خوزستان

سرمایه در گردش و نبود بازار فروش، مهم‌ترین مشکل تعاونی‌های خوزستان

ایسنا/خوزستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با بیان این‌که تشکیل تعاونی‌ها در این زمان که بازار کار دولتی اشباع شده و جایی برای استخدام نیست، بهترین راهکار برای حل مشکل اشتغال است، گفت: سرمایه در گردش و نبود بازار فروش محصولات از مهمترین مشکلات تعاونی‌ها است.

سید نور محمدپور در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اهمیت جایگاه تعاون در حل مشکل اشتغال اظهار کرد: تشکیل تعاونی‌ها در این زمان که بازار کار دولتی اشباع شده و جایی برای استخدام نیست، بهترین راهکار برای حل مشکل اشتغال است.

وی با برشمردن مزیت‌های اجرای طرح "روستا تعاون" در خوزستان افزود: تجربه ثابت کرده طرح‌هایی که در بخش تعاونی اجرا می‌شوند نتیجه بخش‌تر و تسهیلاتی که در اختیار تعاونی‌ها قرار می‌گیرد از آنجا که همراه با مطالعه، تلاش و نظارت است کارآمدتر هستند و اشتغال بیشتری به همراه خواهند داشت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: به رغم وجود منابع فراوان در استان ما، متاسفانه فقر در مناطق مرزی و حاشیه شهرها بسیار وجود دارد، به نحوی که مردم در این مناطق با مشکلات بسیاری روبه‌رو هستند و در این زمینه به نظر می‌رسد بهترین راهکار در این مناطق، ترویج فرهنگ تعاون و تشویق مردم به تشکیل تعاونی‌ها باشد.

محمدپور با بیان این‌که دغدغه تمام مسئولان خوزستانی حل مشکل اشتغال است، عنوان کرد: سرمایه در گردش و نبود بازار فروش محصولات از مهمترین مشکلات تعاونی‌ها است.

وی ادامه داد: متاسفانه یک سوم جمعیت جویای کار در استان خوزستان فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها هستند و با توجه به این‌که تعاون، فرهنگ حرکت دسته جمعی است رواج آن در بین قشر جوان و پرانرژی که انگیزه بسیاری برای حرکت‌های جدید دارند، می‌تواند به رفع این مشکل کمک بسیاری کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با تاکید بر اهمیت فرآیند نظارت در موفقیت تعاونی‌ها خاطرنشان کرد:‌ گروه‌های تعاون‌یار با رویکرد عارضه‌یابی مشکلات تعاونی‌ها، نقش بسیاری در فعال سازی تعاونی‌های راکد و مشکل‌دار خواهند داشت.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha