• یکشنبه / ۱۷ دی ۱۳۹۶ / ۱۵:۳۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 96101708955
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان‌شرقی:

شاخص‌های گزینش در ادارات بازنگری شود

شاخص‌های گزینش در ادارات بازنگری شود

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به لزوم بازنگری در شاخص‌های گزینش افراد در ادارات، گفت: تعیین شاخص در رفتارهای اجتماعی و حتی قبولی افراد در گزینش ضروری بوده و سازمان‌ها باید درجهت زمینه اتوماسیون کردن سیستم‌های اداری تلاش کنند.

به گزارش ایسنا، «مجید خدابخش» در نشست مدیران هسته‌های گزینش ادارات اظهار کرد: سالروز صدور فرمان امام راحل  برای تشکیل هسته گزینش در کشور فرصتی مناسب برای توجه بیشتر به جایگاه گزینش است.

وی با بیان این‌که در قانون اساسی فرصت‌های برابری برای افراد در نظر گرفته شده، بنابراین رعایت عدالت و امانتداری در گزینش حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: فرصت استخدام در کشور محدود است، بنابراین باید در اشتغال حق الناس رعایت شود.

وی ادامه داد:  هر نظام و حکومتی و حتی شرکت‌های خصوصی برای این‌که متناسب با ساختار و اهداف خود، نیروی انسانی مناسبی را جذب کنند نیازمند گزینش هستند، اما روش‌ها و شاخص‌های متفاوت دارند.

استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: باید از نگاه روانشناسی در گزینش‌ها استفاده شود و در جذب افراد در پست‌ها به این موضوع اهمیت دهیم تا از جابجایی‌های بی‌مورد جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: پیش از انقلاب، مبانی نظریه ساختار اداری بر پایه بدبینی بوده است، متأسفانه این بوروکراسی پیچیده و قدرتمند به همان شکل باقی مانده و تغییر نیافته است.

خدابخش افرود: اگر ساختار را اصلاح نکنیم، سیستم اداری نیز از روی ناچاری خود را با این ساختار تطبیق می‌دهد و از سویی فساد اداری در ادارات حاکم می‌شود.

وی ادامه داد: در کشورهای اروپایی، شرکت آب و فاضلاب، کتابخانه‌ها، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ... زیر نظر شورا فعالیت می‌کنند، در حالی که در کشور ما این نهادها دولتی هستند، بنابراین این ساختار سیستم نیازمند تجدید نظر اساسی و پژوهشی است.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که یکی از راه‌های جلوگیری از فساد در ادارات ارتباط مدیران با مردم است، یادآور شد: باید در ادارات مراحل زاید شناسایی شود و در راستای حذف این مراحل گام برداشته شود، چون این مراحل ریشه در فساد اداری دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha