• یکشنبه / ۱۷ دی ۱۳۹۶ / ۱۵:۳۱
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 96101708957
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی:

مشارکت مردمی از ویژگی‎های اقتصاد توسعه‌یافته و مقاومتی است

مشارکت مردمی از ویژگی‎های اقتصاد توسعه‌یافته و مقاومتی است

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که مشارکت مردمی از دیگر ویژگی‌های مشترک اقتصاد توسعه یافته و اقتصاد مقاومتی است، گفت: هیچ‌وقت با منابع دولتی توسعه اتفاق نیفتاده و نمی‌افتد، با منابع دولتی حداکثر به سطحی از برخورداری می‌توان رسید.

به گزارش ایسنا، «داود بهبودی» در جلسه مشترک کمیته برنامه‌ریزی و ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان اسکو اظهار کرد: نخستین ویژگی اقتصاد مقاومتی درون‌زا بودن آن است بدین معنی که باید از ظرفیت‌های درونی برای مقاوم نمودن اقتصاد بهره برد. 
   
وی با بیان این‌که دیگر خصوصیت یک اقتصاد مقاوم، برون‌گرایی است، افزود: همین که محصولات تولیدی داخل شهرستان در خارج از شهرستان امکان عرضه پیدا می‌کند نشان از استفاده از ظرفیت‌های بیرونی برای تقویت اقتصاد شهرستان است. 
   
بهبودی تشریح کرد: همه جوامع، مقوله توسعه را دقیقاً با ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی جستجو کرده و یافته‌اند و اشتغال، رفاه، رضایت عمومی، درآمد و رونق اقتصادی همگی از آثار مشترک اقتصادهای توسعه یافته و اقتصاد مقاوم شده است. 
   
وی با بیان این‌که یکی از آفت‌های کنونی کشور پاسخگو نبودن دولت به مردم به‌علت عدم وابستگی به منابع مردمی و تأمین بودجه کشور با تکیه بر درآمدهای نفتی است، افزود: اگر رابطه میان دولت‌ها و ملت اصلاح شود مطمئناً دولت‌ها پاسخگوتر و کارآمدتر می‌شوند. 
   
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خاطرنشان کرد: باید پیوند میان دولت و مردم را تقویت و مشارکت مردمی را در اداره کشور پررنگ‌تر کرد. 
   
وی ادامه داد: باید اعتماد مردم را ترمیم و تقویت کنیم، چون برای رسیدن به توسعه به مشارکت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مردم نیازمندیم و همه نخبگان و ذینفوذان جامعه باید مردم را نسبت به این مهم آگاه و مطلع کنند.
   
وی با اشاره به وجود پارادوکس در رابطه با بودجه و اعتبارات در سطح ملی و استانی، خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی رئیس دستگاه‌هایی که پای موافقتنامه‌ها را امضا می‌کنند آنطور که باید پاسخگو نیستند، در سطح شهرستان فرمانداران اولویت‌های شهرستان‌ها را بهتر و بیشتر از همه می‌دانند، اما برخی اوقات مشاهده می‌شود که میان رئیس دستگاه متعهد و فرماندار مطلع از اولویت‌های شهرستان تعارض پیش می‌آید. 
   
بهبودی یادآور شد: هم‌اکنون که منابع مالی دولت محدودیت بیشتری پیدا کرده این تعارض خود را بیش از پیش خود نشان می‌دهد. 
   
وی خاطرنشان کرد: با عنایت به این‌که اعتبارات به شکل اوراق اسناد خزانه اسلامی اختصاص می‌یابد، لازم است دستگاه‌های اجرایی رویکرد خود در پیشبرد پروژه‌های خود را تغییر دهند و به نوعی عمل کنند که پیمانکاران نقش خود را در پروژه‌های دولتی از نقش مجری به نقش سرمایه‌گذار تغییر دهند. 
   
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یادآور شد: ناچار به تغییر رویکرد خود در زمینه دستیابی به توسعه هستیم هم‌چون کشورهای توسعه یافته به بخش خصوصی و غیردولتی باید نقش بیشتری در پیشبرد برنامه‌های اقتصادی کشور تعریف کنیم. 
   
بر اساس این گزارش، در ابتدای این جلسه مدیران صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی و فرماندار شهرستان به ارائه گزارش در رابطه با عملکرد اقتصاد مقاومتی شهرستان اسکو پرداختند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha