• دوشنبه / ۱۸ دی ۱۳۹۶ / ۱۰:۰۶
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 96101809241
  • منبع : نمایندگی کرمان

راه اندازی کمیته گردشگری مذهبی در کرمان

راه اندازی کمیته گردشگری مذهبی در کرمان

ایسنا/کرمان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان این که کمیته گردشگری مذهبی در کرمان راه اندازی شده است، گفت: هم اکنون دورترین نقاط استان کرمان از اقتصاد گردشگری بهره مند شده اند.

به گزارش ایسنا،«محمود وفایی» در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین «علیدادی سلیمانی» نماینده جدید ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: بسیار مفتخریم که از حضور پرفیض یک عالم ربانی که دارای سابقه ای روشن و یکی از افتخارات جامعه روحانیت نیز هستند، بهره خواهیم برد.  

وی اظهار امیدواری کرد با حمایت های نماینده جدید ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان بتوانیم چون سالهای گذشته در حوزه های مختلف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری موفق عمل کنیم.

 وفایی به حمایت های استاندار کرمان در خصوص حفظ و مرمت آثار تاریخی کرمان اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه استان کرمان در زمینه حفظ، مرمت و احیاء بناهای تاریخی و واگذاری آنها به بخش خصوصی دارای رتبه برتر در کشور است.

وی به پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی در حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان اشاره کرد و افزود: تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور توجه به حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است بطوریکه با کمترین هزینه می توان تا 3 برابر حوزه های دیگر اشتغالزایی کرد.

وفایی با اشاره به اینکه استان کرمان در مسیر اصلی خود در حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار گرفته است، افزود: ثبت 4 اثر تاریخی و یک اثر طبیعی هم چنین ثبت سیرجان به عنوان شهر جهانی گلیم شیریکی پیچ در فهرست میراث جهانی می تواند دلیلی بر این ادعا باشد.

وی با بیان اینکه استان کرمان دارای بیشترین آثار ثبت جهانی در کشور است، اظهار کرد:  این استان از 7000 اثر شناخته شده و 700 اثر ثبت ملی بهره می برد که هرکدام از آنها به تنهایی می تواند گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب کند.

وفایی با تاکید بر فعالیت بیش از 70 هزار صنعتگر فعال صنایع دستی در استان کرمان، افزود: هم اکنون 700 رشته مختلف صنایع دستی در استان وجود دارد که هنرمندان در این نوع از رشته ها فعالیت می کنند.

وی بااشاره به این که 40 پایگاه یگان حفاظت میراث فرهنگی در سراسر استان  فعالیت دارند، تصریح کرد: در حال حاضر هفت پایگاه تاریخی در استان کرمان وجود دارد که پنج پایگاه آن جهانی هستند.

وفایی به راه اندازی 160 واحد بوم گردی در نقاط مختلف استان اشاره  و اظهار امیدواری کرد تا پایان سال این  تعداد به 180 واحد افزایش یابد زیرا این استان قابلیت حضور هرچه بیشتر گردشگران داخلی و خارجی را دارد.

وی با بیان اینکه در سالهای 91 تا 92 استان کرمان میزبان  شش هزار گردشگر خارجی بود، افزود: در سال گذشته این استان توانست بیش از 30 هزار گردشگر خارجی به سوی خود جذب و ضریب اشغال 48 درصدی را رقم بزند.

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان به درآمد 10 میلیون دلاری این استان درحوزه گردشگری در 4 سال اخیر اشاره کرد و گفت: خوشبختانه ماندگاری گردشگران از 1/1 به 3/2 شب رسیده است.

وی به نفوذ گردشگری در نقاط مختلف استان اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر دورترین روستاهای استان کرمان نیز از اقتصاد گردشگری بهره مند شده اند.

وی با اشاره به راه اندازی کمیته گردشگری مذهبی در اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری استان کرمان خاطرنشان کرد: استان کرمان دارای زیارتگاه ها و بقاع متبرکه ارزشمندی است که بناهای اغلب آنها دارای قدمت تاریخی هستند و با راه اندازی این کمیته می توان بیش از پیش  اماکن مذهبی را معرفی و به جذب توریست  مذهبی کمک کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha