• سه‌شنبه / ۱۹ دی ۱۳۹۶ / ۱۵:۲۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 96101910176
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

سینما ایران اصفهان، سینما می ماند

سینما ایران اصفهان، سینما می ماند

ایسنا/اصفهان مالک سینما ایران گفت: بر اساس برنامه پنج ساله، باید سینماها بازسازی و به پردیس سینمایی تبدیل شوند، به همین دلیل ما نیز تصمیم گرفتیم سینمایی مدرن بسازیم، نه اینکه سینما را تخریب و تبدیل به پاساژ کنیم.

غلامرضا جهانگیری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در دی ماه سال 1391ملک سینما ایران را خریداری کردم، اما دستور مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مدیریت تمام املاکی که در اختیار بنیاد شهید است، به حوزه هنری واگذارشود، یک سال بعد از خرید سینما ابلاغ شد.

 وی ادامه داد: ملک سینما ایران در سال های گذشته به بانک دی فروخته شده بود و بانک دی سال 1390 آن را به شرکت عمران مسکن فروخت و این شرکت این ملک را به مزایده گذاشت که  هم اکنون نیز در اختیار ما است.

مالک سینما ایران افزود: با بازدید و بررسی انجام شده توسط کارگروه تخصصی ساختمان های آسیب پذیر از ساختمان سینما و بر اساس نامه شهرداری، آتش نشانی و مترو، فرسودگی ساختمان و احتمال خطر ریزش خصوصا در قسمت سر در، روی عابران پیاده تشخیص داده شد و اعلام شد که در اسرع وقت نسبت به تخریب و رفع خطر از ساختمان اقدام شود که ما نیز همین کار را انجام دادیم. اگر تخریب را آغاز نمی کردیم خود آنها این ملک را تخریب می کردند.

وی ادامه داد: استناداتی که مدیر سینمایی حوزه هنری اصفهان به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص واگذاری سینماها به حوزه هنری داشتند، پس از خرید و فروش این سالن اعلام و ابلاغ شده است و بر اساس برنامه پنج ساله ای که نوشته شد باید سینماها بازسازی و به پردیس سینمایی تبدیل شوند، به همین دلیل ما نیز تصمیم گرفتیم که سینمایی مدرن بسازیم نه اینکه سینما را تخریب و تبدیل به پاساژ کنیم.

جهانگیری افزود: در سال گذشته مدیر سینمایی حوزه هنری اصفهان بر اساس اسناد و مدارک خود شکوایه ای به دادستانی تنظیم کرد، اما پس از اینکه مدارک لازم در اختیار دادستانی قرار گرفت، به ما اعلام شد که می توانیم هر عملیاتی را که می خواهیم بر روی ملک خود انجام دهیم.

مالک سینما ایران گفت: سینما باید پا برجا بماند و شاید در خود مجموعه مشاغلی که مرتبط با سینما است را ایجاد کنیم، اما قرار نیست چیزی به جز سینما در این مکان قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha