• شنبه / ۳۰ دی ۱۳۹۶ / ۱۶:۰۱
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 96103016251
  • منبع : نمایندگی گلستان

رئیس کل دادگستری گلستان:

با کسانی که چوب لای چرخ اقتصاد می‌گذارند، بدون تعارف برخورد می‌شود

با کسانی که چوب لای چرخ اقتصاد می‌گذارند، بدون تعارف برخورد می‌شود

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: دستگاه قضایی و انتظامی در برخورد با کسانی که چوب لای چرخ بخش های اقتصادی استان می گذارند و بستر نارضایتی مردم را فراهم می کنند اغماض نمی کند.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری استان گلستان، هادی هاشمیان در جلسه مشترک قضایی و انتظامی گفت: بر اساس آمار علیرغم کاهش محکومین جرایم مختلف امسال در استان، جرایم مالی 17 درصد افزایش یافته است که نشان می دهد در بخش اقتصادی دچار مشکل هستیم و باید همه به مسئولان اجتماعی و اقتصادی استان برای رونق تولید و سرمایه گذاری کمک کنیم.

وی با بیان اینکه اجازه نمی دهیم برخی مسئولان و افراد ناآگاه سبب نگرانی مردم شوند، افزود: دستگاه قضایی و انتظامی در برخورد با  کسانی که چوب لای چرخ بخش های اقتصادی استان می گذارند و بستر نارضایتی مردم را فراهم می کنند اغماض نمی کند.

هاشمیان در ادامه سخنان خود نقض حقوق شهروندی را خط قرمز دستگاه قضایی استان دانست و گفت: دستگاه قضایی و انتظامی باید بیش از دیگران در التزام به قانون پیشگام باشند و برخورد با مردم باید بر اساس رعایت حقوق شهروندی و آیین دادرسی انجام شود.  

هاشمیان در این جلسه از کم کاری برخی دستگاه های فرهنگی هم گفت و افزود: متاسفانه تصور غلطی که بین مردم و برخی از مدیران و مسئولان دستگاه‌ها ایجاد شده این است که در حوزه جرائم و بخصوص در حوزه پیشگیری، دستگاه قضایی و انتظامی نوک پیکان هستند در حالی که این دو نهاد در انتهای مسیر پیشگیری از وقوع جرم یعنی برخورد با جرائم و مجرمان قرار دارند.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از دستگاه‌ها، مدیران و مسئولان و حتی شهروندان با از بین بردن بسترهای وقوع جرم  در خط مقدم پیشگیری از وقوع جرم هستند، افزود: برای مثال در برخی شهرداری‌های استان پارکینگ‌ را بدون در نظر گرفتن نیاز ساختمان، به مجموعه‌های مسکونی و تجاری می‌فروشند که این کار سبب می ‌شود برخی از ساکنان، خودروی خود را بیرون از پارکینگ آپارتمان پارک کنند و در نتیجه بستر برای سرقت خودرو فراهم می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha