• شنبه / ۷ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 96110703806
  • منبع : نمایندگی مرکزی

4 درصد روستاییان استان مرکزی 20 درصد آب تولیدی استان را مصرف می‌کنند

4 درصد روستاییان استان مرکزی 20 درصد آب تولیدی استان را مصرف می‌کنند

ایسنا/مرکزی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی گفت: حدود چهار درصد مشترکین شرکت آب و فاضلاب روستایی این استان، 20 درصد حجم آب تولیدی در استان را مصرف می‌کنند.

یوسف عرفانی‌نسب در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، چهار درصد جمعیت روستایی استان مرکزی را پرمصرف اعلام کرد که میزان مصرف آنان بسیار فراتر از الگوی مصرف است.

وی با اشاره به اینکه میزان الگوی مصرف برای هر فرد در شبانه روز 150 لیتر منظور شده است، گفت: این میزان بطور استاندارد برای هر فرد ماهانه 4.5 متر مکعب است.

عرفانی‌نسب با اشاره به کاهش میزان نزولات آسمانی در سال جاری که طی چند دهه گذشته بی‌سابقه بوده است، گفت: در صورتی که شاهد صرفه جویی در مصرف آب شرب به میزان 10 الی 20 درصد نسبت به گذشته باشیم، مشکلی در تامین آب شرب روستائیان بوجود نخواهد آمد.

وی مشترکین استان مرکزی را مشتمل بر 77 درصد نقاط شهری و 23 درصد نقاط روستایی بیان کرد که بیشترین جمعیت روستایی آن با 77 درصد در شهرستان خنداب و کمترین آن با هشت درصد در شهرستان محلات قرار دارد.

وی شاخص بهره‌مندی از آب شرب روستایی در استان مرکزی را 82.31 درصد اعلام کرد و افزود: این در حالی است که میانگین شاخص بهره‌مندی از آب شرب در سطح کشور حدود 72 درصد است.

مدیر عامل آبفار مرکزی قدمت شبکه آبرسانی روستایی استان مرکزی را بیش از 20 سال عنوان کرد و اعتبار مورد نیاز برای مرمت و بهسازی یک هزار و 300 کیلومتر تاسیسات فرسوده آبرسانی روستایی را حدود 585 میلیارد ریال دانست و گفت: برای بازسازی 105 کیلومتر طول شبکه آب روستایی در سال جاری افزون بر 47 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی به فرسودگی 43 درصد از 686 مخزن ذخیره آب شبکه روستایی استان نیز اشاره کرد و افزود: بیشترین حجم مخازن فرسوده در شهرستان آشتیان و کمترین آن در شهرستان شازند واقع شده است و عمده دلایل بروز فرسودگی شامل انشعابات غیرمجاز و عمر بالای تاسیسات شبکه توزیع است که منجر به هدرررفت آب آشامیدنی و پرت منابع آبی می‌شود و کار اصلاح و توسعه شبکه با هدف مدیریت مصرف آب و کاهش هدررفت آن  نیز باعث متعادل کردن فشار آب مصرفی مشترکان اجرایی می‌شود.

عرفانی‌نسب کل مشترکین تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی را 146 هزار و 818 اشتراک اعلام کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha