• پنجشنبه / ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۴:۴۲
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 96111207026
  • منبع : نمایندگی کرمان

با حضور وزیر جهاد کشاورزی صورت گرفت؛

کلنگ‌زنی کارخانه تولید شیر خشک شهرستان کرمان

کلنگ‌زنی کارخانه تولید شیر خشک شهرستان کرمان

ایسنا/کرمان در سفر رئیس جمهور به استان کرمان و با حضور وزیر جهاد کشاورزی کارخانه تولید شیرخشک شهرستان کرمان کلنگ زنی شد.

به گزارش ‌ایسنا، کارخانه تولید شیرخشک شهرستان کرمان سالانه توانایی تولید 10 هزار تن شیر خشک، 10 هزار تن پرمیت و 10 هزار تن شیرخشک صنعتی را دارد و از تولیدات جانبی این کارخانه تولید 10 هزار تن کره پاستوریزه است که سالانه 180 هزار تن شیر را در سال جذب می‌کند.


عباس سعیدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در این مراسم گفت: سالانه 201 هزار تن شیر در استان کرمان تولید می‌شود و سرانه مصرف هر نفر 90 کیلوگرم در سال بوده که در این کارخانه انواع شیرخشک نوزاد، شیرخشک صنعتی و پرمیت که محصولی با پروتئین مطلوب و منحصر به فرد جهت صادرات است، تولید می‌شود.

وی گفت: با افتتاح این کارخانه واحدهای غیرفعال استان فعال شده و شیر مازاد تولیدی استان کرمان به استان‌های همجوار جذب می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه این واحد تولیدی 150 نفر اشتغالزایی خواهد داشت، ادامه داد: این طرح در زیر بنایی بالغ بر 30 هزار متر مربع و با جمع سرمایه گذاری بالغ بر 100میلیون دلار و نهصد میلیارد ریال پیش بینی و هدف‌گذاری شده ‌که ان‌شاءالله در آینده نزدیک یکی از بزرگ ترین کارخانجات تولید شیر خشک نوزاد در خاورمیانه قلمداد می‌شود.

سعیدی با بیان اینکه کارخانه شیر خشک نوزاد کرمان در راستای حمایت از تولید کنندگان شیر در استان و به تبع آن حمایت پیشنهاد از احداث کارخانه تولید شیرخشک نوزاد و فرآورده‌های آن شامل انواع شیر خشک نوزاد، ‌شیر خشک صنعتی و پرمیت که محصولی با پروتئین مطلوب و منحصر به فرد در امر صادرات بوده، هدف گذاری شده است، اظهار کرد: این کارخانه توان دریافت 180 هزار تن شیر در سال را خواهد داشت و تولیدات این کارخانه شامل 20 هزار تن شیر خشک، 10 هزار تن پروتئین وی و 10 هزار تن کره پاستوریزه خواهد بود.

به گزارش ایسنا، این طرح پس از تحقیقات و مطالعات دقیق علمی و جغرافیایی و همچنین هماهنگی های ادارات زیربط، زمینی به مساحت 10 هکتار در کیلومتر25 جاده «کرمان –رفسنجان» با دسترسی مناسب برای این امر اختصاص یافت.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha