• یکشنبه / ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ / ۰۹:۵۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 96111508317
  • منبع : نمایندگی همدان

فرماندار ویژه ملایر:

بانک مرکزی صدای کارگران «کیان‌کُرد» را بشنود

بانک مرکزی صدای کارگران «کیان‌کُرد» را بشنود

ایسنا/همدان طی چند روز گذشته کارگران شرکت کیان‌کُرد ملایر برای سومین‌بار مقابل فرمانداری در راستای مطالبه 6 ماه حقوق عقب افتاده خود تجمع کردند .

معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر در این‌باره در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در سطح کشور 5 کارخانه لاستیک‌سازی وجود دارد که یکی از تأمین‌کنندگان منسوجات و نخ تایر این کارخانجات، کیان‌کُرد ملایر است، وجود و ادامه فعالیت این کارخانه را برای مدیریت شهرستان و استان حائز اهمیت دانست .

عبدالعظیم رضایی در این رابطه افزود: مالک این کارخانه یکی از بزرگترین سرمایه‌داران کشور است، این فرد قبلاً وام کلانی را از بانک سرمایه در شیراز دریافت و آن را تسویه کرده اما به علت اختلافات حقوقی ایجاد شده، نام این فرد در لیست سیاه بانک مرکزی قرار گرفته است .

وی اظهار کرد: با پیگیری‌های اخیر نمایندگان مردم ملایر در مجلس و شخص استاندار همدان، از طریق بانک مرکزی اثبات شد که مالک کیان‌کُرد، بدهی‌اش را تسویه کرده و شرایط دریافت تسهیلات بانکی جدید را دارد.

رضایی با بیان این‌که مقرر شده است 5 میلیارد تومان تسهیلات به این کارخانه تعلق گیرد، ادامه داد: یک ماه از حقوق عقب‌افتاده کارگران کیان‌کُرد طی هفته گذشته پرداخت شد .

فرماندار ملایر افزود: متأسفانه شرکت کیان‌کُرد ملایر، با وجود تمام توانایی‌های فنی و مدیریتی و آمادگی کامل برای تولید، چند صباحی است که از لحاظ تأمین سرمایه در گردش و پرداخت مطالبات به مشکل برخورده و همین امر موجب شده تا پرداخت حقوق کارکنان دچار وقفه شود .

وی با اشاره به این‌که اگر تسهیلات به موقع پرداخت شود کل معوقات و مطالبات کارگران این کارخانه پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: طی جلسه‌ای که با مدیرعامل کارخانه داشتیم مقرر شد نشست صمیمانه‌ای با کارگران داشته باشد و از 14 بهمن‌ماه تولید کیان‌کُرد مجددا آغاز شود چرا که اگر خط تولید بخوابد، به طور قطع مشکلات بیشتر خواهد شد .

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ملایر نیز علت چندین‌بار تجمع کارگران کارخانه کیان‌کُرد ملایر را عدم دریافت 6 ماه حقوق و 2 سال عیدی خود عنوان کرد و به خبرنگار ایسنا گفت: درحال حاضر این کارخانه دارای 218 نفر کارگر و پرسنل است .

داریوش صفاری افزود: با توجه به رایزنی انجام شده با مسئول شرکت، به تازگی یک‌ماه از حقوق معوقه پرداخت و قرار شد مابقی نیز پرداخت شود .

وی با بیان این‌که مشکل اصلی اختلاف حقوقی موجود بین مالک و سهام‌دار کارخانه با بانک است، ادامه داد: اگر این مشکل مرتفع شود، امکان پرداخت تسهیلات جدید به کیان‌کُرد فراهم شده و به تبع آن مشکلات عدیده کارگران نیز مرتفع خواهد شد .

شرکت کیان‌کُرد باید از لیست سیاه بانک مرکزی خارج شود

گفتنی است؛ نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز به تازگی مصاحبه‌ای با خبرنگار ایسنا، بیان کرد: در نشستی که نمایندگان ملایر و استاندار همدان و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با ولی‌الله سیف، رئیس‌کل بانک مرکزی داشتند، مشکل شرکت کیان‌کُرد مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت .

حجت‌الاسلام والمسلمین احد آزادیخواه افزود: در این نشست نمایندگان ملایر و استاندار همدان ضمن تشریح مشکلات این شرکت و پیگیری و ارسال آن از اواخر سال گذشته به رئیس‌کل بانک مرکزی، تأکید کردند با وجود دستور رفع مشکل شرکت کیان‌کُرد، هنوز اقدامی در این زمینه انجام نشده است .

وی اظهار کرد: باید این واحد صنعتی از لیست سیاه بانک مرکزی خارج شود تا بتواند از تسهیلات بانکی استفاده کرده و حقوق و مزایای کارکنان را پرداخت کند .

آزادیخواه افزود: در همین رابطه سیف رئیس‌کل بانک مرکزی، معاون پارلمانی خود را مأمور پیگیری و حل مشکل شرکت کیان‌کُرد کرد تا پیگیری‌های لازم برای رفع سریع این مشکل صورت گیرد .

اما هنوز مشخص نیست چرا پس از گذشت نزدیک به یک ماه هیچ‌کدام از این پیگیری‌ها و وعده‌وعیدها به نتیجه نرسیده و مشکلات و اعتراضات هم‌چنان پابرجاست، چرا بانک مرکزی صدای کارگران کیان‌کُرد را نمی‌شنود؟

تهیه از: مهناز روزبهانی، خبرنگار ایسنا، منطقه همدان

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha