به گزارش ایسنا، دکتر «کامران صداقت» در کارگاه « اصول وفنون مذاکره با رویکرد فعالیتهای فرهنگی، آموزشی و پژوهشی» در سازمان جهاد دانشگاهی استان، با اشاره به اینکه اولین موضوع در مذاکره موثر، ایجاد نفوذ و افزایش تمرکز طرف مقابل است، گفت: مذاکره موثر علاوه بر بازاریابی، در دیگر بخشهای سازمان و زندگی شخصی نیز نقشی موثری دارد به طوریکه ما در زندگی روزمره همواره در حال مذاکره هستیم.
وی در خصوص ویژگیهای مذاکره موثر، خاطرنشان کرد: اعتقادات خود را بدون ملاحظات محیطی به طور صریح بیان کنید و همچنین بازگذاشتن باب فرار و عذرخواهی و صادر نکردن حکم قطعی از جمله این ویژگیها است.
وی ارجاع سئوالات تخصصی به حوزه مربوطه، زدن برچسب خوب بر افراد و رویدادها، جمع صحبت کردن، قرار دادن پاسخها در معرض معامله، استفاده از مدیریت تاثیرگذاری و توجه به کارایی و اثر بخشی را در مذاکره مهم مطرح کرد.
وی میان سه مفهوم مشتری سالاری، مشتری مداری و مشتری داری تفاوت قائل شد و توضیح داد: امروزه مشتری سالاری کاربرد چندانی ندارد و مشتری مداری نوعی برآوردن خواستهها و انتظارات مشتریان با همکاری کارکنان شرکت است و از سویی مشتری داری مفهوم اطلاع رسانی و گزارشدهی از طریق بولتن، بنر و رسانههای جمعی و اجتماعی را میرساند که قبل از پرسش مشتریان، شرکت خود پاسخگو باشد.
وی یاد آور شد: سه بخش کلامی یعنی زبان گفتاری، غیر کلامی یا زبان بدن و فراکلامی که به لحن کلام و تن صدا اشاره دارد، هر کدام در مذاکرات میتوانند نقش موثری داشته باشند.
کارگاه «اصول وفنون مذاکره با رویکرد فعالیتهای فرهنگی، آموزشی و پژوهشی» به منظور آشنایی هر چه بهتر اعضای سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی با اصول مذاکره، از سوی معاونت فرهنگی سازمان برگزار شد.
انتهای پیام
نظرات