• دوشنبه / ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۵:۲۱
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 96111609375
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

یک جامعه شناس:

علت اصلی جدایی نسل‌ها از یکدیگر، بی‌توجهی به اصول مذاکره است

علت اصلی جدایی نسل‌ها از یکدیگر، بی‌توجهی به اصول مذاکره است

ایسنا/آذربایجان شرقی یک جامعه شناس، دلیل اصلی جدایی نسل‌ها از یکدیگر را بی‌توجهی به اصول مذاکره دانست و گفت: باید بر اساس روحیات، تجربه‌ها و انتظارات هر نسل، با آنها وارد صحبت شد.

به گزارش ایسنا،  دکتر «کامران صداقت» در کارگاه « اصول وفنون مذاکره با رویکرد فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی» در سازمان جهاد دانشگاهی استان، با اشاره به این‌که اولین موضوع در مذاکره موثر، ایجاد نفوذ و افزایش تمرکز طرف مقابل است، گفت: مذاکره موثر علاوه بر بازاریابی، در دیگر بخش‌های سازمان و زندگی شخصی نیز نقشی موثری دارد به طوریکه ما در زندگی روزمره همواره در حال مذاکره هستیم.

وی در خصوص ویژگی‌های مذاکره موثر، خاطرنشان کرد: اعتقادات خود را بدون ملاحظات محیطی به طور صریح بیان کنید و هم‌چنین بازگذاشتن باب فرار و عذرخواهی و صادر نکردن حکم قطعی از جمله این ویژگی‌ها است.

وی ارجاع سئوالات تخصصی به حوزه مربوطه، زدن برچسب خوب بر افراد و رویدادها، جمع صحبت کردن، قرار دادن پاسخ‌ها در معرض معامله، استفاده از مدیریت تاثیرگذاری و توجه به کارایی و اثر بخشی را در مذاکره مهم مطرح کرد.

وی میان سه مفهوم مشتری سالاری، مشتری مداری و مشتری داری تفاوت قائل شد و توضیح داد: امروزه مشتری سالاری کاربرد چندانی ندارد و مشتری مداری نوعی برآوردن خواسته‌ها و انتظارات مشتریان با همکاری کارکنان شرکت است و از سویی مشتری داری مفهوم اطلاع رسانی و گزارش‌دهی از طریق بولتن، بنر و رسانه‌های جمعی و اجتماعی را می‌رساند که قبل از پرسش مشتریان، شرکت خود پاسخگو باشد.

وی یاد آور شد: سه بخش کلامی یعنی زبان گفتاری، غیر کلامی یا زبان بدن و فراکلامی که به لحن کلام و تن صدا اشاره دارد، هر کدام در مذاکرات می‌توانند نقش موثری داشته باشند. 

کارگاه «اصول وفنون مذاکره با رویکرد فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی» به منظور آشنایی هر چه بهتر اعضای سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی با اصول مذاکره، از سوی معاونت فرهنگی  سازمان برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha