• چهارشنبه / ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ / ۰۹:۲۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 96111810365
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

30 زندانی جرایم غیر عمد آذربایجان شرقی آزاد می‌شوند

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی گفت: در حال تنظیم امور هستیم تا 30 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و محکومین مالی استان که 18 نفرشان از تبریز بوده و مابقی از زندان‌های شهرستان‌ها هستند، بعداز ظهر روز پنجشنبه همزمان با ایام الله مبارک دهه فجر از پشت میله‌های زندان رها شده و به آغوش گرم خانواده بازمی‌گردند.

رسول تقی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که در حال حاضر 520 زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان دوران محکومیت خود را سپری می‌کنند، اظهار کرد: این زندانیان در مجموع 51 میلیارد تومان بدهی دارند که اگر بتوانیم شش الی هفت میلیارد تومان داشته باشیم، می‌توانیم از طریق "دادخواست اعسار به تقسیط، گذشت شکات، آورده‌ی خانواده‌ها، تسهیلات وام با کارمزد چهار درصد و یا بدون بهره و بخشی نیز از طریق کمک‌های بلاعوض ستاد دیه استان" مقدمات آزادی این زندانیان را نیز فراهم کنیم.  
   
وی با بیان این‌که 68 درصد زندانیان جرایم غیرعمد استان را محکومان مالی تشکیل داده و 33 درصد نیز در اثر حوادث کارگاهی (صنعتی و ساختمانی)، عدم پراخت مهریه و نفقه و همچنین قتل شبه عمد وارد زندان شده‌اند، افزود: این زندانیان در حقیقت به دلیل عدم پرداخت بدهی و دیون وارد زندان شده‌اند.  
   
وی با تاکید بر این‌که از ابتدای سال‌جاری تاکنون، 324 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان از زندان آزاد شده‌اند، ادامه داد: 12 نفر این زندانیان "بانوان" بوده و 312 نفر نیز شامل "آقایان" می‌شود و مبلغ کل بدهی این زندانیان 27 میلیارد و 800 میلیون تومان بود که "مبلغ 14 میلیارد و 900 میلیون تومان از طریق دادخواست اعسار به تسقیط کاهش یافته، مبلغ چهار میلیارد و 900میلیون تومان از طریق گذشت شکات، 268 میلیون تومان از طریق آورده‌ی خانواده‌ی زندانیان، چهار میلیارد و 400 میلیون تومان از طریق تسهیلات وام با کارمزد چهار درصد یا بدون کارمزد، سه میلیارد و 300 میلیون تومان نیز از طریق کمک ویژه ستاد دیه جمع آوری شده" و این زندانیان به آغوش گرم خانواده بازگشتند.  
   
مدیر ستاد دیه استان با بیان این‌که اگر شش میلیارد تومان وجه نقد داشته باشیم می‌توانیم مشکلات مابقی زندانیان جرایم غیرعمد استان را نیز حل و فصل کرده و مقدمات آزادی‌شان را فراهم کنیم، تاکید کرد: این مبلغ صرفا برای آزادی 520 زندانی جرایم غیرعمد موجود در زندان‌های استان لازم است تا بقیه مبلغ را از طریق "دادخواست اعسار به تسقیط، گذشت شکات، آورده‌ی خانواده‌ها، تسهیلات وام و کمک ویزه ستاد دیه" فراهم کرده و این زندانیان را به آغوش پرمهر خانواده‌هایشان بازگردانیم.  
   
وی با بیان این‌که همواره زندانیان جرایم غیرعمد در استان داریم اما به کمک خیران نمی‌گذاریم این زندانیان در زندان‌ها باقی بمانند، گفت: البته در سال‌جاری نسبت به سال گذشته زندانیان جرایم غیرعمد استان 20 درصد افزایش یافته‌ است.  
   
وی با تاکید بر این‌که زندانیان جرایم غیرعمد مجرم نیستند و جرمی را مرتکب نشده‌اند، افزود: این زندانیان صرفا بر اثر یک اتفاق حادث شده روانه زندان شده‌اند که با پرداخت بدهی‌ می‌توان آزادی آنان را فراهم کرد، از این‌رو با توجه به این‌که  در آستانه سال نو قرار گرفته‌ایم، از خیران و انسان‌های نیکوکار درخواست می‌کنیم تا در این راستا پیشقدم شده و همکاری کنند تا شادی را به خانواده‌های زندانیان جرایم غیرعمد هدیه کنیم.  
   
تقی‌پور با بیان این‌که با کمک‌های خیران می‌توانیم با سهولت با شکات پرونده‌ها وارد مذاکره شویم، افزود: فراهم کردن مقدمات آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مستلزم زمان بوده و از تشکیل پرونده گرفته تا مکاتبه با دادگاه، درخواست کاهش طلب از شکات، دادخواست اعسار به تسقیط، انعکاس نتیجه تحقیقات به دادگاه و... نیازمند زمان است.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha