• پنجشنبه / ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 96111911166
  • خبرنگار : 71467

معاون رئیس‌جمهور اعلام کرد

شرایط تبدیل وضعیت نیروهای پیمانی به رسمی آزمایشی

شرایط تبدیل وضعیت نیروهای پیمانی به رسمی آزمایشی

رئیس سازمان اداری و استخدامی با اعلام جزئیاتی از شرایط تبدیل وضعیت نیروهای پیمانی به رسمی آزمایشی از ایجاد تغییراتی در نحوه پرداخت حقوق در لایحه پیشنهادی به مجلس خبر داد.

به گزارش ایسنا، اخیرا آیین‌نامه اجرای تبدیل وضعیت نیروهای پیمانی به رسمی آزمایشی در مجلس مورد بررسی قرار گرفت و توافقاتی در مورد آن انجام شد. بر اساس آنچه که جمشید انصاری -رئیس سازمان اداری و استخدامی- توضیح داده است در ماده (۴۶) قانون مدیریت خدمات کشوری تبدیل وضعیت نیروهای پیمانی به رسمی آزمایشی مشخص بوده و باید با انجام آزمون اتفاق افتد، اما در سوی دیگر در قانون برنامه پنجم توسعه و در ماده (۵۷) این آزمون حذف شده و تاکید دارد که برای تبدیل نیروی پیمانی به رسمی آزمایشی نیاز به آزمون نیست ولی با توجه به اینکه برنامه پنجم به پایان رسید و برنامه ششم در دستور کار قرار گرفت و این موضوع تمدید نشد خلأیی وجود داشت که برای آن آیین‌نامه‌ای در مجلس تدوین و مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

بنا بر گفته معاون رئیس جمهور، در آیین نامه جدید کسانی که در آزمون استخدام پیمانی پذیرفته شده باشند دیگر برای تبدیل رسمی نیاز به آزمون ندارند، چراکه به هر حال یک بار و بر اساس قانون در آزمون شرکت کرده‌اند اما مسئله اینجاست که باید نیروی پیمانی در شغل حاکمیتی باشد و دستگاه برای تبدیل وضعیت به رسمی آزمایشی حتما پست خالی حاکمیتی داشته باشد و از سوی دیگر سه سال از خدمت نیرو در دستگاه گذشته و آنگاه با هماهنگی سازمان اداری و استخدامی تبدیل وضعیت شود.

دولت وظیفه استخدام نیروهای شرکتی را ندارد

انصاری که در رسانه ملی در مورد شرایط استخدامی سخن می‌گفت، در رابطه با وضعیت نیروهای شرکتی نیز توضیحاتی ارائه کرد. وی گفت که نیروهای شرکتی کارکنان دولت نیستند و دولت از آنها خدمات می‌گیرد و مسائل آنها مربوط به خود شرکت‌های ارائه دهنده خواهد بود. بنابراین در مورد استخدام آنها ما نمی‌توانیم وارد شویم، چرا که اولا برای استخدام شرایط تسهیلاتی وجود دارد و ما مقاطع کارشناسی و بالاتر را در دولت جذب می‌کنیم و برای دیپلم شرایط خاصی است که مربوط به مناطق ضعیف می‌شود. از این رو برای برخی مشاغل که نیاز به تخصص نیست و تسهیلات دیپلمه لازم داریم که طبق قانون اجازه نیروهای شرکتی را نخواهیم داشت.

انصاری در مورد اینکه در حق نیروهای شرکتی از لحاظ پرداخت ممکن است اجحاف شده و شرایط مناسبی نداشته باشند نیز گفت که این قوانین خاص خود را دارد و دولت هم حتما مراقبت‌های لازم را انجام می‌دهد ولی در نهایت این شرکت‌های ارائه‌دهنده نیروها هستند که باید مراقبت‌های کافی را در مورد پرداخت‌ها داشته باشند.

حقوق‌ها به یکدیگر نزدیک می‌شود

بخش دیگری از این گفت‌وگو موضوع تغییرات حقوق و مزایا در لایحه دائمی شدن قانون مدیریت خدمات کشوری اختصاص داشت. بر اساس گفته‌های انصاری در لایحه‌ای که در بهمن‌ماه امسال رئیس جمهور به مجلس برد، بخش قابل توجهی به حقوق کارکنان اختصاص دارد. در این قانون تاکید شده تا بتوان به گونه‌ای در پرداخت‌ها حرکت کرد که کارمندان در دستگاه‌ها بتوانند دریافت‌های نزدیک به یکدیگر داشته باشند و به نوعی متناسب و همسان دریافت کنند. منابع مالی مربوطه نیز برای این همسان سازی در بودجه‌های سنواتی بررسی می‌شوند.

دولت سه میلیون نیرو دارد

انصاری در رابطه با نیروهای نظام اداری نیز یادآور شد که در زمان پیروزی انقلاب کشور ۳۶ میلیون جمعیت داشت ودر آن زمان نیروی انسانی دولت حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر اعم از لشکری و کشوری بود. ولی در حاضر این تعداد به حدود سه میلیون نفر بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۱۱-۱۹ ۱۳:۳۷

اگر بعد از سه سال باید تبدیل وضعیت شد چرا من بعد از هشت سال هنوز پیمانی هستم. مگر استخدام سال 89 آموزش و پرورش از قانون دیگه ای باید پیروی کنه؟

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۱۹ ۱۴:۱۱

حدود سه میلیون منظورش همان پنج میلیونه ولی روش نمیشه بگه

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۱۹ ۱۵:۴۳

بله دولت باید به سمت کوچک سازی حرکت کندو تعدیل نیرو بهترین اقدام برای دولت هست

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۲۴ ۱۱:۱۸

سلام 15سال سابقه کار دارم در دستگاه اجرایی کشور و5سالی هم پیمانی می باشم حالا بعد از این همه سال برای تبدیل وضع پیمانی به رسمی بعد از گذراندن هفت خوان رستم باید آزمون بدم این همه سابقه کار وتجربه اندازه یک آزمون ورودی ارزش ندارد؟شرایط امتحان خیلی پیچیده هست نیروهای خدماتی که پیمانی می باشند وبعضاً سواد کاملی ندارند چطور باید امتحان دهند یا نیروهایی که دارای رشته تحصیلی متفاوت و شاغل در پست متفاوت هستند چطور باید امتحان دهند ؟اصلا کسی به حرف این دسته از کارمندان گوش میدهد اگر کسی در آزمون به هر دلیل قبول نشد چه؟تکلیف آیند خود وخانواده اش چه می شود وخدا می دونه چقدر زندگی ها نابود میشه؟

avatar
۱۳۹۶-۱۱-۲۹ ۱۹:۴۸

سلام من 7سال حق التدریس بودم و بعد نیروی پیمانی به مدت 8سال و 6 ماه آیا باید در این آزمون شرکت کرد ما که برای ورود به حق التدریس آزمون دادیم . در صورتی که تمام نیروهای پیمانی استخدام شدند با سابقه 3 و 5 سال فقط 50هزار نیروی پیمانی سال 88 بالاتکلیف هستند بعد از این همه سال دوباره امتحان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۶-۱۲-۰۳ ۱۰:۴۳

فردی با این همه سال سابقه را بافردی باسابقه بسیار پایین آیابایستی بایک آزمون سنجید؟آیا این نوعی بی عدالتی نیست؟

avatar
۱۳۹۶-۱۲-۰۷ ۱۳:۳۴

سلام خبرگزاری ایسنا، فقط نظر می گیرید یا پیگیری هم می کنید ما با این قضیه بعد از این همه مدت انتظار مشکل داریم دولت فقط خودش را می بیند ویا منافع ملت و امید به آینده کارکنان خودش را هم در نظر می گیرد

avatar
۱۳۹۷-۰۱-۰۸ ۱۹:۴۵

پس نیروهای شرکتی چه گناهی کردن که هیچ کس مسئولیت استخدام اونا رو برعهده نمیگیره. تبعیض تبعیض تبعیض ازین فاحش تر وجود ندارد... بر باعث و بانی ش هزاران بار لعنت

avatar
۱۳۹۷-۰۲-۰۶ ۱۹:۵۹

سلام. من 11سال سابقه دارم که 4 سال حق التدریس، 2 سال قراردادی و 5 سال هم پیمانی بوده ام. خدا را خوش میاد آزمون بدم؟

avatar
۱۳۹۷-۰۲-۱۲ ۱۹:۲۷

گفتن که یه بار ازمون داده دیگه لازم نیست دیگه

avatar
۱۳۹۷-۰۲-۱۵ ۲۰:۰۱

سلام بعد از 10سال خدا را خوش مییاد که ازمون بدیم همون اول می گرفتن

avatar
۱۳۹۷-۰۲-۱۵ ۲۰:۰۵

بعضی از همکاران 10 سال جایی خدمت کردن که از ازمون هم ارزشش بالاست بازهم خدا را خوش نمییاد ازمون بدن شما را به ابو الفضل به دادشان برسید