• چهارشنبه / ۲ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۳:۳۵
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 96120200740
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مشاور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل:

32 طرح راهبردی اقتصاد مقاومتی سال آینده در استان اجرایی می‌شود 

32 طرح راهبردی اقتصاد مقاومتی سال آینده در استان اجرایی می‌شود 

ایسنا/اردبیل مشاور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: برای سال آینده و در قالب پروژه‌های اقتصاد مقاومتی 32 طرح راهبردی پیش‌بینی و در نظر گرفته شده است. 

سعیدالله حسین‌پور در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: این طرح‌ها شامل ساماندهی و احیای رودخانه‌ها با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مختلف اجرای طرح توسعه گردشگری طبیعی و طرح توسعه منظومه‌های گردشگری است که در مناطق مختلف استان اردبیل اجرایی و عملیاتی خواهد شد. 

وی از تدوین طرح راهبردی توسعه و عمران روستایی و عشایری خبر داد و خاطرنشان کرد: منظومه‌های توسعه روستایی در قالب بخش‌های بیست و نه گانه و با محوریت بنیاد مسکن و نهادهای متعدد اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

مشاور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل از تهیه و تدوین سند توسعه اشتغال در سال آینده با مشارکت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بانک‌های استان و نماینده کارآفرینان و انجمن دفاتر کاریابی خبر داد و بیان کرد: اجرای طرح ساماندهی مسکن شهری، طرح توسعه اشتغال روستایی، صنایع دستی و مشاغل خانگی در اولویت توجه و برنامه‌ریزی‌ها قرار دارد.

حسین‌پور به طرح ساماندهی رودخانه‌ها و بهره‌برداری از معادن شن و ماسه با محوریت صنعت و معدن و تجارت خبر داد و افزود: سال آینده طرح توسعه زیرساخت‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات، ساماندهی حمل و نقل جاده‌ای، تکمیل گازرسانی به مناطق روستایی و صنعتی، طرح مهار روان‌آب‌ها، طرح توسعه ظرفیت و پایدارسازی نیروی برق و همچنین ساماندهی آب شهری و روستایی و تکمیل حمل و نقل ریلی مورد توجه و دقت نظر قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: طرح جامع مدیریت پسماند با همکاری محیط زیست و شهرداری‌ها جزو طرح‌های راهبردی در سال آینده است که قطعا این کار با مشارکت دفتر فنی استانداری و امور روستایی با اولویت‌بندی به انجام می‌رسد.

مشاور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل از اجرای طرح جامع مدیریت بحران و طرح جامع حمل و نقل ترکیبی خبر داد و اظهار کرد: در سال آینده طرح سامانه زیرساخت داده‌های مکانی و همچنین طرح کاداستر و تثبیت مالکیت اراضی و املاک به همراه طرح توسعه گیاهان زینتی، دارویی و زنبورداری، ساماندهی دام و طیور و طرح توسعه صنعت شیلات و آبزی‌پروری در اولویت برنامه‌ریزی‌ها قرار می‌گیرد.

حسین‌پور تصریح کرد: سعی داریم با کمک دستگاه‌های متولی در سال آینده طرح خودکفایی خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، طرح پتروشیمی و صنایع پائین دست را به همراه بهره‌برداری اقتصادی از آب‌بندان‌ها و سدهای معیشتی به انجام برسانیم. 

وی از ساماندهی مسکن روستایی خبر داد و گفت: با محوریت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی طرح تجهیز منابع مالی و طرح وصول وجوه متمرکز مورد توجه و دقت نظر قرار می‌گیرد.

مشاور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل از اجرای طرح ساماندهی سیما و منظر استان، طرح توسعه تجارت و آمایش صنعتی استان اردبیل به عنوان طرح‌های اولویت‌دار سال آینده یاد کرد.

حسین‌پور همچنین به سیاست‌های مهم اقتصاد مقاومتی اشاره و اظهار کرد: ما در حوزه‌های مختلف برنامه ملی ارتقای بهره‌وری را در اولویت توجه جدی قرار دادیم به طوری که در کنار تقویت آب‌خوان‌ها مدیریت پایاب سد خدافرین، نظارت بر واحدهای آلاینده منابع، اعمال مدیریت بهینه تقاضای آب با مشارکت بهره‌برداران، شناسایی بلوک‌های اکتشافی نفت و تکمیل شبکه گازرسانی در اولویت توجه قرار گرفته است. 

وی به چهار برنامه ملی در ارتقای توان تولید و پنج برنامه در راستای پیشبرد برون‌گرایی اقتصاد و توسعه صادرات غیرنفتی اشاره و خاطرنشان کرد: در بندهای یک، دو،  پنج، شش، 10، 11 و 20 سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بر ارتقای کمی و کیفی تولید محصولات کشاورزی، نوسازی صنایع استان، توجه به پهنه‌های معدنی، ارتقای کمی و کیفی تولیدات دام و طیور و آبزیان، افزایش بهره‌وری منابع و ارتقای شاخص پوشش و تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان به همراه توسعه و بهبود نظام حمل و نقل شهری به انجام رسیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha