• چهارشنبه / ۹ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۳:۳۹
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 96120904736
  • خبرنگار : 71461

اجرای طرح" بهارعلوی در حرم حسینی"

اجرای طرح" بهارعلوی در حرم حسینی"

طرح «بهار علوی در حرم حسینی» برای دومین سال متوالی در نوروز ۹۷ به منظور ایجاد فضای معنوی برای مشتاقان به پیشگاه اولیای الهی و ائمه معصومین(ع) با همت تعدادی از طلاب فعال حوزه علمیه برگزار می‌شود.

حجت الاسلام سید امیر عبدالملکی- مسول طرح «بهار علوی در حرم حسینی»- در گفت و گو با ایسنا، با درباره اجرای این طرح اظهار کرد: این طرح برای دومین سال متوالی به منظور ایجاد فضای معنوی برای مشتاقان به  پیشگاه اولیای الهی و ائمه معصومین(ع) در نوروز ۹۷ برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این محفل، سال گذشته برای نخستین‌بار تحت عنوان «بهار فاطمی در حرم حسینی» در نجف اشرف و کربلای معلا برگزار شد که مورد استقبال انبوهی از زائران نوروزی عتبات عالیات قرار گرفت و امسال به دلیل تقارن ایام نوروز با ایام ماه رجب و ولادت مولای متقیان حضرت علی (ع) عنوان «بهار علوی در حرم حسینی» نامگذاری شد.

مسئول این طرح یادآور شد: بهره‌مندی بیش از پیش زائران و محبان اهل بیت(ع) از فضای معنوی اعتاب مقدسه و ارتقاء سطح معنوی و معرفتی آنان از جمله اهداف برگزاری این محفل نورانی و معنوی است.

عبدالملکی  تصریح کرد: وعاظ سرشناس کشورمان  به همراه  مادحان و ذاکران برتر آستان اهل بیت(ع) در این محفل حضور خواهند یافت و به اجرای برنامه خواهند پرداخت تا  بیش از پیش فضای معنوی  برای زائران عتبات عالیات بوجود آید.

وی یادآور شد: در کنار برنامه‌های معنوی که به صورت همه روزه از تاریخ ۲۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین ۹۷ در آستان‌های مقدسه برگزار می‌شود، برنامه‌های جانبی از جمله برگزاری کارگاه‌های مهدویت به منظور آشنایی هر چه بیشتر زائران با فرهنگ مهدویت، مشاوره‌ تخصصی خانواده با حضور مشاوران مجرب کشورمان و برگزاری کلاس‌های آموزشی - تفریحی برای کودکان در شهرهای مقدس نجف اشرف و کربلای معلا از دیگر برنامه‌های این محفل معنوی است.

او ادامه داد: همچنین تعدادی از پزشکان حاذق و کاردان کشورمان برای خدمت‌رسانی به زائران به کشور عراق سفر خواهند کرد و در طول این طرح، زائران  و مجاوارن را به صورت رایگان معاینه پزشکی می‌کنند. این محفل معنوی با همت تعدادی از طلاب فعال حوزه علمیه و با مشارکت موسسه فرهنگی - زیارتی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha