• شنبه / ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۷:۳۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 96121206423
  • منبع : نمایندگی لرستان

استاندار تاکید کرد:

دست‎فروشان در لرستان ساماندهی می‌شوند

دست‎فروشان در لرستان ساماندهی می‌شوند

ایسنا/لرستان استاندار لرستان بر ساماندهی دست‎فروشان در استان طی ایام نوروز تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر سید موسی خادمی در حاشیه جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان با اشاره به برخورد با دست‎فروش‎ها در سطح و مبادی ورودی شهرها گفت: آنان اگر جایی باشند که مانع رفت و آمد بوده و یا به زیبایی لطمه بزنند باید به بازاری که تعیین شده رفته و آنجا فعالیت کنند. دلیل ندارد کسی که از بیرون استان می‎آید ورودی را ببیند که چندین وانت ایستاده‌اند و میوه‌فروشی می‎کنند و باید ساماندهی شوند.

وی افزود: این ستاد از چند ماه پیش کارهایی را آغاز کرده و در حال انجام هستند. بخشی از این کارها اقدامات عادی و روزمره ادارات هستند. این کارها از سوی دستگاه‎ها انجام می‎شوند و بخشی دیگر را ما باید به طور خاص برنامه ریزی کرده و سرعت بدهیم.

خادمی با اشاره به اینکه در همین راستا کمیته‎های مربوطه تشکیل و تصمیمات گرفته شده‎اند، ادامه داد: بخشی از کارها انجام شده و البته برخی نیز باقی مانده که در جلسه به علت حجم زیاد کارها گزارش‎ها پراکنده بودند و به طور دقیق نتوانستیم به این ارزیابی برسیم که تمام کارهایی که مورد نیاز است انجام شده باشند.

استاندار لرستان تصریح کرد: قرار شد در یک جلسه دیگر که تا پایان سال داریم بگوییم دقیقا چه کارهایی را توانسته‎ایم انجام دهیم. بخشی از کارها را بخاطر اینکه به اقدامات زیرساختی و سنگین نیاز داشته ممکن است نتوانیم انجام دهیم و این جزو اشکالاتی است که وجود دارد.

خادمی بیان کرد: امیدواریم مواردی که قابل حل هستند سریع انجام شوند تا بتوانیم میزبان خوبی برای کسانی که از سایر نقاط به استان سفر می‌کنند باشیم.

استاندار لرستان با بیان اینکه مجموع برآیند اقدامات ما باید افزایش ماندگاری مسافرین نوروزی باشد، گفت: مهمترین اقداماتی که بررسی شد شامل کارهای مشخص اقامتی و ایمنی جاده‎ها، زیباسازی شهرها، نظارت و ساماندهی اماکنی که این روزها بیشتر مورد بازدید قرار می‎گیرند و مناطق ویژه گردشگری است.

وی با بیان اینکه بحث امنیت مسافران و سلامت و بهداشت و درمان نیز از دیگر موارد بررسی شده است، ادامه داد: این حوزه‎ها مشخص و وظایف دستگاه‎ها تعریف و دسته بندی شده است.

استاندار لرستان گفت: مناطق گردشگری استان طرح ویژه خود را داشته باشند.

به گزارش ایسنا، دکتر سید موسی خادمی در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان اظهار کرد: دستورکار جلسه کامل بوده و تمام موارد در آن بیان شده است.

وی با بیان اینکه در جلسه گذشته کمیته‌ها تشکیل و جلساتی برگزار کرده‌اند، گفت: برخی کارها ممکن است زمان‌بر باشند و انتظار نداریم در این مدت انجام شوند و البته انتظار داریم که کارها به درستی انجام شوند.

خادمی با اشاره به اینکه اقدامات باید به صورت برنامه‌ریزی شده انجام شوند، افزود: در جلسه بعدی این ستاد بررسی می‌شود که چه کارهایی انجام شده و چه مقدار از کار باقی مانده است.

استاندار لرستان با بیان اینکه نمی‌خواهیم بعد از عید ارزیابی کنیم که چه کاری انجام نشده است، گفت: ارزیابی آینده در راستای بهبود وضعیت سال بعد کارایی دارد و باید هم اکنون اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی به تجمیع تبلیغات دستگاه‌ها تأکید کرد و ادامه داد: باید این پکیج را برای هر شهر به صورت جداگانه تهیه کرد و البته دو صفحه برای معرفی کل استان درنظر گرفته شود. مناطق گردشگری باید برنامه و پلن خاص خود را داشته باشند. مجریان باید بدانند برای این نقاط چه برنامه‌ای دارند و به طور ویژه برنامه‌ریزی کنند.

استاندار لرستان به وضعیت شهربازی کیو اشاره کرد و افزود: در این شهربازی امکاناتی ایجاد شده که سال‌ها قفل مانده است و باید هر چه سریع‌تر آن را تعیین تکلیف کرد.

وی یادآور شد: مشکل ترمینال خرم‌آباد نیز تا جلسه آینده باید حل شود.

خادمی با اشاره به اینکه قرار نیست در هر گوشه‌ای از شهر نمایشگاه صنایع دستی داشته باشیم، ادامه داد: باید در قالب غرفه‌هایی تجمیع شوند و در آنها صنایع استان به فروش برسد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha