• پنجشنبه / ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ / ۱۰:۵۴
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 97011603941
  • منبع : نمایندگی ایلام

علی ربیعی‌:

باید در ایلام برای کاهش فقر مطلق به طور جدی عمل کنیم

باید در ایلام برای کاهش فقر مطلق به طور جدی عمل کنیم

ایسنا/ایلام وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: همه شاخص‌ها به ما نشان می‌دهند که باید در ایلام برای کاهش نابرابری تلاش بیشتری کنیم.

‌به گزارش ایسنا، ‌«علی ربیعی» در جلسه مشترک شورای اداری و کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان ایلام با بیان اینکه در ایلام باید مهاجرت معکوس صورت پذیرد و استان این ظرفیت را دارد، اظهار کرد: توصیه می‌کنم نخبگان مرکزنشین ایلامی را جمع‌آوری کنید چرا که این استان سرمایه‌های فکری دارد که باید آنها را جمع‌آوری کرد.

وی دو اولویت کاری امسال دولت را فقرزدایی و توسعه اشتغال اعلام و عنوان کرد: دولت قصد دارد این دو برنامه را به صورت توامان دنبال کند و با توجه به اینکه در استان ایلام باید برای کاهش ‌و محدود کردن فقر مطلق به طور جدی عمل کنیم، از‌همه مدیران استان به عنوان نمایندگان دولت دعوت می‌کنم حول این برنامه‌ها جمع شوند.

ربیعی با بیان اینکه در ذیل افزایش رفاه و کاهش فقر، مقابله با آسیب‌های اجتماعی و کاهش آنها را تعریف می‌کنیم، افزود: یکی از برنامه‌ها برای فقرزدایی و مقابله با فقر مطلق شناسایی و بازگرداندن کودکان بازمانده از تحصیل است که در ایلام 312 نفر هستند و عدد بالایی دارد ولی خوشبختانه همه آنها به نام شناسایی شده‌اند که باید آنها را به مدرسه بازگردانیم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی برنامه دیگر در این زمینه را مسکن 2 معلول به بالا ذکر و اضافه کرد: این کار یک کار مشترک است که در اواخر سال گذشته یارانه تسهیلات آن با موافقت دکتر نوبخت فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال 7 هزار میلیارد تومان بودجه مستقیم برای فقرزدایی داریم، گفت: این رقم منهای طرح بزرگ تحول سلامت است که در سال گذشته عدد بزرگ 40 هزار میلیارد تومان برای آن اختصاص یافت.

ربیعی با بیان اینکه هم اکنون یک خانواده 5 نفره با یارانه‌اش 80 درصد حداقل دستمزد را دریافت می‌کند، اظهار کرد: امسال 10 درصد به آن اضافه خواهیم کرد.

این عضو هیئت دولت با اعلام این خبر که اطلس اجتماعی ایلام آماده شده و برای چکش کاری در اختیار استان قرار می‌دهیم، گفت: آماده‌ایم بودجه پژوهشی هم برای این کار اختصاص دهیم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه باید روی خودکشی تمرکز کنیم، افزود: خودکشی راه حل ملی ندارد بلکه راه‌حل بومی و منطقه‌ای دارد و به نظر بنده این تنوع مسائل نیاز به مطالعه منطقه‌ای دارند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha