• یکشنبه / ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ / ۱۴:۱۸
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 97012609032
  • منبع : نمایندگی خوزستان

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب:

اگر تحریم‌ها و مشکل نقدینگی نبود، جمع‌آوری فلرهای نفتی اهواز زودتر پیش می‌رفت

اگر تحریم‌ها و مشکل نقدینگی نبود، جمع‌آوری فلرهای نفتی اهواز زودتر پیش می‌رفت

ایسنا/خوزستان مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با بیان اینکه اگر تحریم‌ها و مشکل نقدینگی نبود، حتما کار جمع‌آوری فلرهای نفتی خیلی زودتر پیش می‌رفت، گفت: سه برنامه برای جمع‌آوری فلرهای اطراف اهواز در سه میدان نفتی در دست است.

به گزارش ایسنا، بیژن عالی‌پور در نشست شورای سلامت خوزستان که امروز (یکشنبه 26 فروردین‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با بیان اینکه اعتراف می‌کنیم که مشکل فلرهای نفتی وجود دارد، اظهار کرد: اگر تحریم‌ها و مشکل نقدینگی نبود، حتما کار جمع‌آوری فلرهای نفتی خیلی زودتر پیش می‌رفت. در حال حاضر، سه برنامه برای جمع‌آوری فلرهای نفتی داریم که در رابطه با آنها بسیار خوب پیش رفته‌ایم.
وی ادامه داد: قبلا وقتی چاه‌های نفت را به تولید می‌رساندیم، نفت گازهای همراه با آن سوزانده می‌شد و آلودگی شدیدی ایجاد می‌کرد که با دستگاه‌هایی که ابتدا از خارج وارد شد و خوشبختانه سپس به تولید ملی رسید، دیگر نفت هیچ چاهی سوزانده نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب عنوان کرد: پروژه جمع‌آوری فلرهای نفتی اهواز 3، واقع در جاده اندیمشک تا پایان اردیبهشت ماه به سرانجام می‌رسد و فعالیت این فلرها متوقف می‌شود. فلرهای نفتی اهواز 2 نیز واقع در جاده ماهشهر، تا سه یا چهار ماه آینده قطع می‌شوند.

عالی‌پور بیان کرد: در ماه‌های اخیر حدود 12 میلیون فوت مکعب گاز از میدان نفتی کرنج را به شرکتی فروختیم. دیگر این گازها سوزانده نمی‌شود بلکه به خوراک پتروشیمی تبدیل می‌شود. اکنون نیز برای میدان نفتی منصوری که در 75 کیلومتری اهواز است و همچنین میادین نفتی مارون 3 و مارون 6، شرکتی برنده مناقصه شده که در مجموع حدود 45 میلیون فوت مکعب گاز را جمع‌آوری و به خوراک پتروشیمی تبدیل می‌کند.

وی با اشاره به برنامه‌های شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب برای جلوگیری از سوزاندان فلرهای نفتی گفت: عمده مشکل ما بحث ارز است. در حال حاضر فقط حدود 1800 میلیارد تومان بدهی سرمایه‌ای و حدود 250 میلیارد تومان بدهی جاری داریم ولی با این وجود تأمین اعتبار پروژه‌های مربوط به جمع‌آوری فلرها را از سه محل پیش‌بینی کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب عنوان کرد: همانطور که دانشگاه‌ها و مرکز بهداشت و حفاظت محیط زیست خوزستان نگران آلودگی فلرهای نفتی هستند، ما هم دقیقا همین حساسیت را داریم. خانواده‌های ما همین جا زندگی می‌کنند. جمع‌آوری فلرها در اولویت کار قرار دارد، امیدواریم با تأمین ارز و ریال بتوانیم هر چه سریعتر این مشعل‌ها را خاموش کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha