• دوشنبه / ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ / ۱۶:۵۴
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 97012709853
  • منبع : نمایندگی کردستان

استاندار کردستان:

تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق مرزی باید شکل بگیرد

تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق مرزی باید شکل بگیرد

ایسنا/کردستان استاندار کردستان بر ضرورت رونق تولید و سرمایه‌گذاری جهت کاستن از میزان وابستگی به مبادلات مرزی تاکید کرد.

‌به گزارش ایسنا‌، بهمن مرادنیا در دیدار نمایندگان اصناف و بازاریان شهرستان سقز گفت: تمرکز مرزنشینان بر مبادلات مرزی به عنوان تنها منبع درآمدی امری معقول و منطقی نیست، بنابراین ضرورت دارد مردم آن مناطق به فکر کارهای اساسی و ریشه‌ای برای شغل های پایدار در زمینه تولید باشند‌.


وی به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های فراوان استان در بخش آب و کشاورزی اشاره کرد و افزود: سهم استان کردستان در دو بخش اشتغال فراگیر و روستایی هزار و 360 میلیارد تومان است که جذب این میزان اعتبار می‌تواند جهشی در بخش تولید و توسعه کشاورزی ایجاد کند‌ .

مرادنیا میزان جذب اعتبار از محل اشتغال فراگیر تاکنون را 70 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: سود تسهیلات اشتغال روستایی در روستاها هشت درصد و در روستاهای مرزی چهاردرصد است که می تواند به ایجاد شغل و تولید در مناطق روستایی کمک کند و ضرورت دارد روستائیان از این فرصت طلایی استفاده بهینه کنند.

استاندار کردستان ادامه داد: برای کمک به رونق تولید و افزایش سرمایه گذاری قیمت زمین در شهرک‌های صنعتی استان را تا متری 80 هزار تومان کاهش داده ایم و امیدواریم با راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی بانه و تصویب منطقه آزاد در اردیبهشت ماه فضای متفاوتی را در بخش سرمایه گذاری و تولید در استان شاهد باشیم‌.

مرادنیا از دیگر برنامه های موثر برای توسعه کردستان را دنبال کردن افزایش سهم آب و تخصیص مناسب از سدهای استان برای کشاورزی عنوان کرد و افزود: اگر تخصیص آب برای استان از رقم فعلی به 200 هزار هکتار برسد، درآمد سرانه استان به میزان چند برابر رشد خواهد کرد‌.

وی در ادامه سخنان خود به وجود دغدغه میان مسئولان استان برای حل مشکل مبادلات مرزی و دغدغه معیشت مرزنشینان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: قبل از عید و در زمان بازگشایی موقت مرز برای ورود کالاهای تجار و بازرگانان حدود 600 کانتینر کالا از مرزهای سیرانبند و باشماق وارد کشور شد‌.

استاندار کردستان، با اشاره به اینکه این روند نمی تواند برای همیشه تداوم داشته باشد و باید برای آن یک چاره اندیشی ریشه‌ای و قانونی انجام پذیرد یادآور شد: ‌دنبال این مسئله هستیم که برای بازارچه‌های مرزی در استان تخفیف‌های مناسب گمرکی ‌دریافت کنیم که تخفیف 20 در صدی در این بخش تقریبا نهایی و منتظر ابلاغ آن هستیم‌.

‌انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha