• سه‌شنبه / ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ / ۱۵:۵۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 97012810517
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

بهسازی بیش از 75 هزار مسکن روستایی در آذربایجان غربی

بهسازی بیش از 75 هزار مسکن روستایی در آذربایجان غربی

ایسنا/آذربایجان غربی مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی از اجرای طرح هادی در 96 درصد از روستاهای بالای 20 خانواردر استان خبرداد.

به گزارش ایسنا، محمود بدلی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت سالگرد تاسیس بنیاد مسکن که در سالن اجتماعات این سازمان برگزارشد با تاکید به اینکه در ۲هزارو۸۸روستا استان مطالعات طرح هادی انجام شده اظهار کرد: اجرای طرح هادی سال گذشته در ۷۳روستا انجام شده و تاکنون  این طرح در ۹۶درصدروستاهای بالای 20 خانوار در استان اجرا شده است.

وی افزود: ازتاسیس حساب ۱۰۰ تاکنون بیش از4400 واحد برای محرومین،افراد تحت حمایت بهزیستی و کمیته امداد استان ساخته شده است.

بدلی بااشاره به اینکه 2725 روستای آذربایجان غربی دارای سکنه هستند، تصریح کرد:ازاین تعداد 2168 روستای بالای ۲۰خانوار بوده که بنیاد مسکن سعی دارد در همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار طرح هادی رااجراکند.

مدیر کل بنیاد مسکن آذربایجان غربی در خصوص بهسازی مسکن روستایی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: دراین بخش از ۲۰۰ هزار مسکن روستایی کل کشور سهم استان۱۲ هزار مسکن روستایی است که در صورت مشارکت روستاییان و بانک های عامل می توان گام های موثری برداشت.

وی با بیان اینکه تا سال۹۶ نزدیک به ۳۱ درصد مسکن روستایی استان بهسازی شده است، افزود: درسال گذشته ۷۵ هزار و ۹۵ واحد روستایی بهسازی شد که با میانگین کشوری ۴۱ درصد فاصله داریم.

بدلی در خصوص صدور سند مالکیت برای روستاهای بالای۲۰ خانوار آذربایجان غربی افزود: تا امروز به ۱۶۹هزار و ۶۲۷ واحد مسکونی روستایی سند مالکیت صادر شده است. علاوه بر آن برای ۳۴ هزار و ۲۱ واحد از ساکنان زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت نیز سند مالکیت صادر شده است.

بدلی تصریح کرد: 5000 واحد مسکن مهر که سهم آذربایجان غربی بود را به ۱۱هزار واحد ارتقا دادیم که ۹۰درصد این واحدها خودمالک هستند.

مدیر کل بنیاد مسکن آذربایجان غربی افزود: بنیاد مسکن استان تاکنون غیراز زلزله کرمانشاه بیش از ۱۹هزار و ۲۵۸ واحد مسکونی شهری و روستایی را به عنوان ستاد معین درسایر استان‌ها بهسازی و تعمیر کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha