• دوشنبه / ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۰:۳۶
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 97020301552
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

کاهش 55 درصدی بارندگی در چهارمحال و بختیاری

کاهش 55 درصدی بارندگی در چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز بارش‌ها از شب گذشته در استان، گفت: در حال حاضر میزان بارش‌ها در استان با کاهش 55 درصدی مواجه است.

مهرداد قطره در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: بیشترین میزان بارش با 40 میلی‌متر از ایستگاه هواشناسی کوهرنگ گزارش شده است.
وی افزود: بارش‌ها در سایر نقاط استان از جمله شهرکرد، سامان و فرخشهر هر کدام شش میلی‌متر، لردگان و بلداجی هر کدام پنج میلی‌متر ، دزک 15 میلی‌متر، شلمزار 17 میلی‌متر، آورگان هفت میلی‌متر، فارسان 16 میلی‌متر، اردل 17 میلی‌متر، بن چهار میلی‌متر، سورشجان 10 میلی‌متر و کمترین میزان بارش با یک میلی‌متر مربوط به ایستگاه هواشناسی بروجن گزارش شده است.

قطره با اشاره به اینکه میانگین بارش‌های استان از ابتدای سال زراعی تاکنون به 226 میلی‌متر رسیده است، تصریح کرد: بارندگی‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته 55 درصد کاهش و نسبت به میانگین بلندمدت با کاهش 60 درصدی روبرو بوده است.
وی ادامه داد: طی 24 ساعت گذشته بیشترین سرعت وزش باد در برخی ساعات مربوط به شهرکرد با 75 کیلومتر بر ساعت و در سامان به 87 کیلومتر بر ساعت رسید، خوشبختانه بارش باران در استان موجب کاهش غلظت ذرات آلاینده موجود در هوا شد که فردا سرعت وزش باد در برخی ساعات به 40 تا 50 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و امکان ناسالم شدن هوا برای گروه‌های حساس دور از انتظار نخواهد بود.
معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان با اشاره به اینکه این سامانه بارشی از اواخر وقت امروز از استان خارج می‌شود، گفت: امروز بیشترین میزان بارش برای مناطق کوهرنگ و اردل پیش‌بینی شده است.
وی از کاهش پنج تا شش درجه‌ای دمای هوای استان برای صبح چهارشنبه خبر داد.
قطره ادامه داد: تا پایان هفته جاری بارشی برای استان پیش‌بینی نشده و طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته برای روزهای شنبه و یک‌شنبه هفته آینده، رگبارهای موقت بهاره را برای استان خواهیم داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha