• دوشنبه / ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۱:۴۱
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 97020301637
  • منبع : نمایندگی البرز

قائم مقام رئیس انجمن اهسا:

نوسان ارز برای مبتلایان به HIV هزینه‌ای نداشته است

نوسان ارز برای مبتلایان به HIV هزینه‌ای نداشته است

ایسنا/البرز قائم مقام رئیس انجمن اهسا گفت: آموزش کم هزینه‌ترین و موثرترین راه پیشگیری از اچ.آی.وی است و اگر همه مردم این اطلاعات را بدانند و به اطرافیان خود منتقل کنند دیگر به هزینه‌های هنگفتی که صرف درمان می‌شود نیاز نیست.

زهرا آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در خصوص وضعیت کنون انجمن اهسا گفت: از ابتدا که این انجمن شروع به کار کرد مسئولین و مردم شناخت زیادی از آن  نداشتند  اما الان با توجه به فعالیت‌های موثر رسانه‌های عمومی و تجربه‌هایی که خود انجمن ‌بدست آورده وضعیت بسیار بهتر شده است.

آقایی افزود: در این مدت انجمن اهسا فعالیت‌هایی در رابطه  با ترویج آموزش‌ها و اطلاع‌رسانی در خصوص اچ.آی.وی درمراکز اداری دولتی و خصوصی و کارگاه‌های مختلف انجام داده است.

این فعال اجتماعی ادامه داد: اگر افراد  به موقع بفهمند که ویروس اچ.آی.وی در بدنشان است و درمان خود را پیگیری کنند جلوی شیوع و مرگ و میر ناشی از این بیماری گرفته می‌شود اما مشکل بی توجهی به این ویروس و  غفلت از آزمایش دادن است بنابراین بهتر است هرکدام از ما به خود بگوییم من از آزمایش نمی‌ترسم اما از انکار این ویروس باید بترسم. 

وی خاطرنشان کرد: این انجمن در حال حاضر تمرکز ویژه‌ای بر یتیمان اچ.آی.وی و مادران آنان دارد و به اشکال مختلف از آنها و خانواده آنها حمایت می‌کند و سعی دارد فضای شادی برای آنان ایجاد کند چرا که اگر مادر غمگین و افسرده باشد بر روی فرزندان نیز تاثیر خواهد داشت.

 قائم مقام رئیس انجمن اهسا با بیان اینکه برخی مواقع رفتارهای بعضی از مردم موجب دلسردی و ناامیدی مبتلایان به این بیماری می‌شود، اظهار کرد: این انجمن برای افزایش روحیه و توانمندسازی اجتماعی افراد تحت پوشش کلاس‌های آموزشی برگزار می‌کند.

وی با تاکید بر اهمیت ورود خیران به این حوزه خاطرنشان کرد: اخیرا یک خیر برای ایجاد کارگاه خیاطی در انجمن پیشقدم شده است تا برای مددجویان ایجاد شغل شود، اما ورود خیران بیشتری به این بخش ضرورت دارد.

آقایی در خصوص تعداد مددجویان تحت پوشش نیز گفت: در حال حاضر 35 مددجو تحت پوشش انجمن قرار دارند، این تعداد در حال افزایش است، البته تعداد دیگری از مددجویان نیز معلولان جسمی و حرکتی هستند که کمک‌هایی به آنان نیز می‌شود.

وی در مورد مشکلات مبتلایان به اچ.آی.وی به خصوص در حوزه بهداشت و درمان و نحوه برخورد با آنان در بیمارستان‌ها و ... نیز اظهار کرد: رفتار عوامل درمان با این بیماران در کرج بهتر شده است، پیش از این بیماران را ایزوله می‌کردند اما اکنون فقط پرستار در جریان بیماری مراجعه کننده قرار می‌گیرد که این موجب روحیه‌بخشی به فرد مبتلا می‌شود.

آقایی با تاکید بر اهمیت آموزش در جامعه یادآور شد: آموزش کم هزینه‌ترین و موثرترین راه پیشگیری در این حوزه است و اگر همه مردم این اطلاعات را بدانند و به اطرافیان خود منتقل کنند دیگر به هزینه‌های هنگفتی که صرف درمان می شود نیاز نیست. 

وی در خصوص نوسان نرخ ارز و تاثیر بر قیمت داروهای مورد نیاز مبتلایان نیز گفت: این داروها برای مبتلایان رایگان است و نوسان ارز تاثیری بر معیشت افراد استفاده کننده نخواهد داشت اما برای دولت هزینه بیشتری به دنبال دارد.

قائم مقام رئیس انجمن اهسا در پایان از مردم خواست تا برای هرچه بهتر شدن وضعیت افرادی مبتلا به اچ.آی.وی در جامعه تلاش کنند و گفت: از همه فعالان اجتماعی خصوصاً جوانان و دانشجویان دعوت می‌کنیم که به کمپین اطلاع‌رسانی انجمن اهسا بپیوندند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha