• دوشنبه / ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۳:۵۷
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 97020301796
  • منبع : نمایندگی خوزستان

خوزستانی‌ها در گرد و غبار صبح امروز باز هم بیرون از خانه بودند

خوزستانی‌ها در گرد و غبار صبح امروز باز هم بیرون از خانه بودند

ایسنا/خوزستان رئیس مرکز بهداشت خوزستان با انتقاد از عدم اطلاع‌رسانی عمومی وقوع گرد و غبار امروز به مردم از قبل گفت: بسیاری از مردم و دانش‌آموزان زمانی متوجه وقوع این پدیده شدند که در معرض آن و در بیرون از منازل خود بودند.

دکتر شکراالله سلمان‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وقوع گرد و غبار در مناطقی از خوزستان از صبح امروز اظهار کرد: در زمان وقوع پدیده ریزگردها، تأکید و توصیه اصلی ما بر این است که مردم و به ویژه گروه‌های آسیب‌پذیر در منازل خود بمانند و حتی‌الامکان از خروج غیرضروری از منازل خودداری کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه گرد و غبار امروز به صورت عمومی اطلاع‌رسانی نشده بود و بسیاری از مردم و دانش‌آموزان زمانی متوجه وقوع این پدیده شدند که در معرض آن و در بیرون از منازل خود بودند. از این رو انتظار می‌رود متولیان امر پیشگیری‌، پیش‌بینی و هماهنگی این پدیده با دقت بیشتری این کار را انجام دهند تا حداقل مردم در زمان وقوع پدیده گرد و غبار بدانند باید چه کاری انجام دهند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به بارندگی در برخی از نقاط استان پس از وقوع گرد و غبار صبح امروز، و نقش آن در بهبود کیفیت هوا تصریح کرد: هنگام وقوع پدیده ریزگردها بهترین کار جهت حفظ سلامتی برای مردم و به ویژه گروه‌های آسیب‌پذیر شامل سالمندان، کودکان، زنان باردار و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای، عدم خروج از منازل مگر در صورت ضرورت است.

سلمان‌زاده ادامه داد: انجام فعالیت سنگین و ورزش در هوای غبارآلود بسیار خطرناک است و عوارض جبران ناپذیری می‌تواند داشته باشد که به مردم توصیه می‌شود از فعالیت سنگین و ورزش در این هوا به جد بپرهیزند. همچنین افزایش مصرف مایعات به ویژه شیر و همچنین سبزیجات و میوه‌ نیز توصیه می‌شود.

وی درباره علت ابتلای برخی از افراد به سردرد در زمان وقوع پدیده گرد و غبار عنوان کرد: اگر دچار شدن به سردرد بعد از این باشد که افراد در معرض گرد و غبار قرار می‌گیرند، این امر با پدیده ریزگردها بی‌ارتباط نیست. به هر حال با وقوع این پدیده، اکسیژن‌رسانی به مغز دچار اختلال می‌شود و اکسیژن کمتری به مغز می‌رسد که ممکن است افراد را دچار سردرد کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha