• شنبه / ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۴:۵۴
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 97020804707
  • منبع : نمایندگی کرمان

نماینده شهرستان های شرق استان کرمان در مجلس:

مدیریت منابع آب در استان کرمان بسیار ضعیف است

مدیریت منابع آب در استان کرمان بسیار ضعیف است

ایسنا/کرمان نماینده مردم شهرستان‌های بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت منابع آب در استان بسیار ضعیف و رها شده است در حالی که باید از همین آب موجود درست استفاده کنیم.

به گزارش ایسنا، "حبیب‌الله نیکزادی" امروز هشتم اردیبهشت ماه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان اظهار کرد: بودجه محدود اما نیازها فوق‌العاده زیاد است و هرکس بیشتر پیگیری کند، می‌تواند منابع بیشتری جذب کند و مدیران استان باید پیگیری بیشتری داشته باشند.

وی با انتقاد از روند کند تعیین تکلیف اراضی کشاورزی در استان‌های مختلف از جمله کرمان اظهار کرد: اگر این تعیین تکلیف به نتیجه برسد، هم دولت راحت شده و هم اثبات مالکیت مردم مسجل خواهد شد ضمن آنکه باید چاه‌های غیرمجاز استان هرچه زودتر تعیین تکلیف و ساماندهی شود.

نیکزادی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: پرونده مالیاتی خیلی از شرکت‌های بزرگ در استان نیست و باید دنبال شود که استان از این موضوع منتفع شود.

نماینده مردم شهرستان های بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون اجازه داده شرکت ها به جای پرداخت مالیات در مدرسه سازی فعالیت کنند و باید این امر با موافقت استاندار و درخواست به آموزش و پرورش صورت بگیرد.

نیکزادی با اشاره به خشکسالی تصریح کرد: بحران آب جدی است و اگر با همین روش پیش برویم، نیمی از کشور تخلیه خواهد شد ضمن آنکه عشایر نیز به شدت از این موضوع آسیب می بینند و باید برای جبران خسارت و تامین علوفه دام آنها فکری بشود.

وی در ادامه گفت: مدیریت منابع آب در استان بسیار ضعیف است و رها شده در حالی که باید از همین آب موجود درست استفاده کنیم.

عضو ناظر شورای برنامه ریزی استان کرمان با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف اراضی شهری گفت: در فهرج ۸۰ درصد اراضی، دولتی اعلام شده در حالی که مردم سال‌ها در این اراضی زندگی یا کشاورزی کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha