• سه‌شنبه / ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۳:۱۴
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 97021106564
  • منبع : نمایندگی خوزستان

مدیرکل ارشاد خوزستان در ایسنا:

آماده انجام فعالیت‌های پژوهشی با جهاد دانشگاهی هستیم

آماده انجام فعالیت‌های پژوهشی با جهاد دانشگاهی هستیم

ایسنا/خوزستان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان درخصوص برقراری ارتباط با جهاددانشگاهی خوزستان و انجام طرح‌های پژوهشی مشترک با این نهاد انقلابی ابزار تمایل و علاقه کرد.

به گزارش ایسنا، محمد جوروند با حضور در این خبرگزاری، اظهار کرد: ما هر ساله بودجه بسیار خوبی برای انجام فعالیت‌های پژوهشی در اختیار داریم که می‌توانیم با امضای تفاهم‌نامه‌هایی این بودجه را در اختیار مجموعه جهاددانشگاهی خوزستان بگذاریم و با ارتباطی مستمر و همیشگی در طول سال‌، فعالیت‌های فرهنگی را گسترش دهیم.

از موزه هنرهای معاصر اهواز چه خبر؟

وی در ادامه و در پاسخ به سوالی درباره موزه هنرهای معاصر اهواز تصریح کرد: موضوع بازپس‌گیری موزه هنرهای معاصر اهواز هنوز در مرحله کارشناسی است.

او افزود: با توجه به مظلوم‌نمایی مالک فعلی ساختمان موزه هنرهای معاصر اهواز، از فعالان حوزه تجسمی خواستیم که فعلا تا نهایی شدن روند بازپس‌گیری موزه کمتر روی این موضوع جولان بدهند و هنرمندان تجسمی ما بدانند که به راحتی از حق و حقوق آنان نخواهیم گذشت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تاکید کرد: ما در برابر قانون حالت تدافعی نداریم بلکه بحث ما بر سر مصادیق است. ما اگر می‌خواهیم این ساختمان را واگذار کنیم چرا باید آن را در اختیار کسی که در مسیر ایران و دبی تجارت می‌کند بگذاریم!؟ ما باید این ساختمان را همانند تالار آفتاب که می‌خواهیم در اختیار هنرمندان انجمن نمایش بگذاریم، به هنرمندان تجسمی واگذار کنیم.

از سرگیری رویدادهایی که تعطیل شده بودند

جوروند همچنین در خصوص برنامه‌ها و جشنواره‌هایی که چند سالی برگزار نشده بودند، توضیح داد: جشنواره شعر خوزستان سال آینده بعد از پنج سال تعطیلی به صورت رویدادی مستقل برگزار می‌شود. 

او ادامه داد: از طرف دیگر، جشنواره فیلم کوتاه استانی، جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، جشنواره فیلم فجر و چندین رویداد دیگر که در مقطعی کوتاه برگزار شده بودند، دوباره احیا می‌شوند. 

وی یادآور شد: با توجه به برگزاری رویداد جشنواره فیلم فجر در 2 سال اخیر استقبال مردم اهواز از سینما بی‌نظیر بوده است. 

پلاتوهایی که قرار است بی‌نظیر شوند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در خصوص میزان پیشرفت فیزیکی ساخت پلاتوهای تالار آفتاب اهواز هم اظهار داشت: ساخت این پلاتوها نزدیک به 60 درصد پیشرفت داشته‌ است. این پنج پلاتو با مشارکت خود هنرمندان و قولی که استاندار با حضور در محل پروژه دادند مبنی بر این که در بخش تجهیزات دولت ورود می‌کند و همچنین کمک 300 میلیونی شهرداری اهواز، ساخته می‌شوند. 

جوروند با تاکید بر این موضوع که با ساخت این پنج پلاتو شاهد رویدادی بی‌نظیر در سطح کشور خواهیم بود، گفت: این پلاتوها همزمان با برگزاری جشنواره تئاتر ملی اهواز، مرداد ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

جایزه ادبی احمد محمود؛ آری یا خیر؟

او با اشاره به جایزه ادبی احمد محمود، بیان کرد: در حوزه ادبیات جنوب بهتر است به شخصیت‌های دیگر نیز بپردازیم. به همین منظور جشنواره ادبیات جنوب و جشنواره شعر خلیج فارس را در اردیبهشت امسال برگزار می‌کنیم.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha