• سه‌شنبه / ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۳:۳۲
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 97021106574
  • منبع : نمایندگی خوزستان

رییس دفتر استانی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان:

نخبگان باید ‌مورد قبول بودن خود در جامعه را احساس کنند

نخبگان باید ‌مورد قبول بودن خود در جامعه را احساس کنند

ایسنا/خوزستان رییس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: بزرگترین کاری که بنیاد نخبگان می‌تواند انجام دهد، فراتر از پشتیبانی‌های اداری و مالی که در جای خود لازم و ضروری هستند، باور نخبگان است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن شفیعی در آیین تودیع و معارفه رییس بنیاد نخبگان خوزستان که امروز سه‌شنبه (11 اردیبهشت‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های دوران ظهور و حکومت امام عصر(عج) بعد از مساله عدالت، توسعه علم است. بر اساس روایات، هر آنچه پیش از حکومت مهدوی از علم به دست می‌آید، دو مرحله از هفت مرحله علم است و باقی‌مانده مربوط به حکومت امام زمان(عج) است.

وی افزود: در نظام جمهوری اسلامی نیز شاهد همین دغدغه بودیم. این توجه را می‌توانیم در کلام امام خمینی(ره) ببینیم. توجه به خودباوری و اعتقاد و باور به خود را، امام خمینی در ملت ما به یک فرهنگ تبدیل کرد. امام خمینی همیشه تاکید می‌کرد که خود را باور داشته و به خود متکی باشید که این مسیر همچنان ادامه دارد و مورد توجه نظام جمهوری اسلامی نیز قرار گرفته است.

رییس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: بزرگترین کاری که بنیاد نخبگان می‌تواند انجام دهد، فراتر از پشتیبانی‌های اداری و مالی که در جای خود لازم و ضروری هستند، باور نخبگان است. نخبگان باید ‌عزیز بودن و مورد قبول و پذیرش بودن خود را احساس کنند. این مساله چیزی است که به مراتب از پشتیبانی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

شفیعی تاکید کرد: نخبگان ما نیاز دارند که ببینند در سطوح مختلف جامعه مورد قبول عموم قرار دارند. باید ببینند که قدرشان را می‌دانیم. اینکه گاهی می‌بینیم نگاه نخبگان به خارج از مرزهای ایران است، تا حدی مربوط به همین مساله است. گاهی نخبگان از ما گله دارند که به آن‌ها توجه نمی‌کنیم.

وی خاطرنشان‌کرد: نخبگان برای کشور ما یک سرمایه بزرگ هستند. خداوند ملت ایران را از هیچ نعمتی محروم نکرده است. کاری که ما باید انجام دهیم، توجه و احترام گذاشتن به نخبگان است. بنیاد نخبگان در این زمینه تلاش‌های زیادی انجام داده است. مهم این است که این مجموعه به توسعه نگاه تکریم، کمک کند. اگر این نگاه ایجاد شود، جنبه‌های سخت‌افزاری، خود به خود فراهم خواهند شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha