• یکشنبه / ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۰۹:۵۵
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 97021608264
  • منبع : نمایندگی کرمان

راه‌اندازی دفاتر تسهیل‌گر در 10 استان کشور

ایسنا/کرمان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان از ابلاغ طرح راه‌اندازی دفاتر تسهیل‌گری در سکونتگاه‌های غیر رسمی در 10 استان کشور خبر داد، تصریح کرد: این طرح در استان کرمان آغاز شده است.

به گزارش ایسنا، "حمید ملانوری" صبح امروز 16 اردیبهشت‌ماه در جلسه ظرفیت‌سازی و پشتیبانی از فعالیت‌های دفاتر تسهیل‌گری گفت: مسایل اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی در شهرها بخصوص حاشیه‌های شهرها مورد توجه قرار گرفته است.

وی از ابلاغ طرح راه‌اندازی دفاتر تسهیل‌گری در سکونتگاه‌های غیر رسمی در 10 استان کشور خبر داد و تصریح کرد: این طرح در استان کرمان آغاز شده است.

محمدمهدی بلوردی -مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان- نیز با بیان این مطلب که  10 سکونتگاه غیررسمی در کرمان داریم ضمن آنکه مطالعات بافت فرسوده در 41 شهر استان انجام شده است، گفت: در سال گذشته 13 پروژه در محلات هدف داشتیم که 7.6 میلیارد تومان پروژه در این محلات تعریف شده بود و در سال جاری نیز 5 پروژه با اعتبار 9 میلیارد تومان تعریف شده است که 100 درصد آن ابلاغ شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان با بیان این مطلب که در خیلی از محلات دفاتر تسهیل‌گری را راه‌اندازی کرده‌ایم، ادامه داد: هدف دفاتر تسهیل‌گری در مرتبه اول اطلاع‌رسانی و آگاهی مردم است و در گام دوم در هر استانی سه محله به عنوان الگو انتخاب و تمرکز بودجه‌گذاری دستگاه اجرایی در آنها انجام می‌شود.

وی افزود: با دستگاه‌های دخیل امر مکاتبه کردیم و با دریافت پیشنهادات محلات، همه دستگاه‌ها مکلف می‌شوند اقدامات را در محلات انتخاب شده انجام دهند تا سرمایه‌گذاران برای حضور تشویق شوند.

دفاتر تسهیل‌گر بازوی توانمندی برای رفع آسیب‌های اجتماعی هستند

مدیر کل امور اجتماعی استانداری کرمان دفاتر تسهیل‌گری را بازوی توانمند دولت در محله‌ها دانست و بیان کرد: در  100 محله در 10 استان کشور دفاتر تسهیل‌گری راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایسنا، "زهرا موسی پور" صبح امروز 16 اردیبهشت‌ماه در جلسه ظرفیت‌سازی و پشتیبانی از فعالیت‌های دفاتر تسهیل‌گری گفت: دفاتر تسهیل‌گری یک رویداد خجسته در حوزه رخدادهای فرهنگی و اجتماعی است.

وی با بیان این مطلب که در هر دفتر شش نفر مشغول به کار می‌شوند، تصریح کرد: در این دفاتر از مقاطع لیسانس به بالا در رشته‌های گوناگون مشغول به‌کار می‌شوند.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری کرمان با اشاره به اینکه  100 محله در 10 استان کشور دفاتر تسهیل‌گری راه‌اندازی می‌شود، عنوان کرد: با انجام این طرح می‌توانیم در حوزه حاشیه‌نشینی به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کنیم.

وی دفاتر تسهیل‌گری را بازوی توانمند دولت در محله‌ها دانست و بیان کرد: اعتبار این دفاتر را سازمان اجتماعی کشور تامین کرده است، در سال جاری میلیاردها تومان در محلات شهر در حوزه رفع آسیب‌های اجتماعی در حاشیه‌های شهر و بافت‌های فرسوده‌ هزینه خواهد شد.

موسی‌پور خاطر نشان کرد: مسایل اجتماعی را نمی‌توان رها کرد و به مراقبت دائم نیاز دارند بنابراین به راهنمایی دائمی نیاز دارد تا بتوانیم آنها را رفع کنیم.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha