• یکشنبه / ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۴:۳۸
  • دسته‌بندی: جنوب کرمان
  • کد خبر: 97021608605
  • منبع : نمایندگی کرمان

معاون دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جیرفت:

77 درصد زایمان‌ها در جنوب کرمان طبیعی انجام می‌شود

77 درصد زایمان‌ها در جنوب کرمان طبیعی انجام می‌شود

ایسنا/جنوب کرمان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جیرفت گفت: تاپیش از اجرای طرح تحول سلامت 53.5 درصد زایمان‌های طبیعی بوده ولی در حال حاضر بیش از 77 درصد زایمان‌هایی که در بیمارستان های جنوب کرمان انجام شده به صورت طبیعی انجام شده است.

علی سالاری مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: پراکندگی و وسعت جنوب استان کرمان باعث شده مراکز بهداشتی و درمانی در این مناطق راه اندازی شود.


وی تصریح کرد: در دو بخش درمان و بهداشت بیش از 340 ماما در جنوب استان کرمان در حال خدمت رسانی به مردم هستند. تنها در بخش درمان در سال 95 در جنوب کرمان 125 ماما فعالیت داشته که در سال 96 به 163 ماما ارتقا پیدا کرده است.


سالاری مقدم با بیان این که یکی از سیاست‌های اجرای طرح تحول نظام سلامت توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، توجه به سلامت تولد نوزادان و مادران نوزاد است، خاطرنشان کرد: در این راستا دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با نگاه به سیاست‌های وزارت خانه و برنامه ریزی‌های انجام شده این مهم را در دستور کار قرار داده است و امروزه توانسته با آموزش های متعدد توسط ماماهای فعال در این حوزه زایمان طبیعی را به نرم کشوری نزدیک کنند.


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جیرفت با بیان این که امروزه وجود ماماها در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و درمانی باعث شده که بسیاری از مشکلات مادران باردار و حتی نوزادان کاهش یابد، افزود: در حال حاضر در جنوب استان کرمان کمبود ماما وجود ندارد و با تلاش این عزیزان به سمتی حرکت می کنیم که زایمان طبیعی به درصد بالاتری افزایش یابد. 19 پزشک متخصص در جنوب کرمان در حال فعالیت هستند که از بهترین های این حرفه هستند.


سالاری مقدم با بیان این  که در سال 96 بیش از 13 هزار و 967 نوزاد در جنوب استان کرمان به دنیا آمده است، ادامه داد: همه تلاش ماماها و متخصصین زنان و زایمان بر این است که زایمان طبیعی را به 100 درصد برسانند و این مهم با آموزش ها و برنامه های ملی و منطقه ای در دستور کار است.


وی با اشاره به تجهیز و راه اندازی دو مرکز زایمان طبیعی در جنوب کرمان گفت: یک مرکز زایمان طبیعی( LDR) با 17 تخت در جیرفت و یک مرکز زایمان طبیعی (LDR) در کهنوج آماده بهره برداری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha